Snö och blåst

En lugn morron då barnen får fortsätta att vara hemma från förskolan. När Jens ringde imorse så var det första Elsas ena fröken sa "Håll barnen hemma!". 

Två barn hade kaskadkräkts vid frukosten och de hade skickat hem flera med misstänkt magsjuka.  Så ja nu får de hålla sig hemma. Visst kan vi åka på det ändå från skolan, affären osv men vi minskar ju riskerna en hel del iallafall. 
Lär nog hålla dom hemma ända tills vi klarat av dopet, vore ju trist om vi åker på nåt tills dess. 

Var till vc idag, heelt i onödan.. 
Love gjorde nåt igår så han kom åt ett av mina födelsemärken så det lossnade lite. Så ringde vc idag och jovisst, jag skulle få komma och ta bort det, ja eller hur. 
Får betala 200:- för att komma in till en sköterska som kollar i nån minut föratt säga det där kan inte jag göra nåt åt, vi måste boka en läkartid. Och så får de göra en bedömning och så kanske du får ta bort den samma dag eller så får du en ny tid för borttagning... 
Så jag betalade alltså 200:- för max 2 min hos sköterskan, känns ju väldigt rimligt, eller inte. Som om man inte hade mycket extrautgifter ändå i nuläget. 
Så ja, nu får jag alltså vänta på en kallelse till läkarn och ha det plåstrat för att inte barnen ska komma åt det. 

Handla lite och sen hem, kom hem strax innan de stora grabbarna kom från skolan. 
Sen var vi uppe och fodrade hästarna. Trevligare väder att vara ute i finns ju. 
Snöat och blåst isspik, tyckte jag pälsade på mig mycket men det hjälpte tydligen inte. Jag är ju visserligen väldigt frusen av mig. 

Sen var det bara hem, utfodra Polly som bor under ena gäststugan så hon får sitt foder under trappan där. 


Och sen in och fixa mat till oss andra. 

Sen blev det bad för mig och Idun. 

Och medans de små gjordes klara för sängen så satt jag och Lucas med hans läxa. Ingen mjukstart här inte utan det är läxor direkt när de kommer tillbaka... 


Imorron står det bla ett bvc-besök med Idun på agendan. 

Skulle träffat kompisarna imorron egentligen också men krockar med tiden på BVC, så jag hoppas på att vi får till en träff nästa vecka igen. 

Nu ska det sovas iallafall, förhoppningsvis, så man får ladda batterierna lite. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0