Påsk eller jul och musjakt

Mindre kul att kolla ut och mötas av snö. 


Och i skrivandets stund så vräker det ner!

Var ju dåligt med snö vid jul men den kommer tydligen nu till påsk.. 
 

Fixar donar, på dagens planering står städ, tvätt, handla, förbereda inför morrondagen och rensa några garderober. Väntar på att Jens ska komma hem så jag kan åka och handla. Har ju som tur är vinterdäck på båda bilarna ännu. 


Får väl se om jag hinner med det jag tänkt 😉

Började dock dagen med musjakt i tvrummet. Doris for omkring som en dåre när jag kom in och visst satt det en mus bakom ena hyllan. Eftersom det inte fanns en chans att vi skulle kunna ta den så fick Doris stå för fångadet. Och bara vi flyttade hyllan lite så klippte hon den direkt. Sen tyckte hon ju att hon kunde få äta upp den under soffan. Icke sa Nicke sa vi .. 

Hon fick snällt gå ut med den istället. 
Lite trött på att ha dom inomhus. Fångade en under diskbänken i fälla häromdan.  
Bra med duktiga musjägare i huset, iallafall när mössen väl kommer ut ur väggarna 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0