Envisare än mamma?

Ja bebisen måste nog vara det. 

I tisdags var vi inne för bedömning för en ev igångsättning. Hade en sömnlös natt då jag hade förvärkar hela natten, kunde inte ens ligga ner i sängen för då gjorde de mycket ondare. Så det blev att sitta i soffan med värme på magen. Var en aningen seg på morronen när det var dags att få ordning på allt som skule fixas innan vi kunde åka iväg.

Fick sitta och vänta en liten stund innan vi fick komma in på ett rum. Togs lite tester och så ctg som såg bra ut. Sen fick vi vänta en liten stund på läkaren som skulle göra undersökningen. 
Och nä, bebis är inte samarbetsvillig. Sjunkit ned liiite mot i tisdags men fortfarande för högt för att det ska gå riskfritt. Finns ju dock gott om plats därinne med tanke på att det legat flera syskon därinne tidigare som läkaren sa. Och det känner jag ju att den har rätt gott om plats att röra sig på fortfarande. 
Läkaren gjorde en hinnsvepning till och det gjorde ju att förvärkarna blev starkare under ett par timmar men sen var det som att trycka på en knapp och de slutade helt. 

Nu inväntar vi nästa bedömning, fick en tid till inbokad. Men snart är det ju dags för den stora vräkningsdagen, inte långt kvar nu tills jag gått över två veckor. 
Hur de ska göra då om inget mer har hänt och bebis ligger högt upp fortfarande vet jag inte. 
Men innan dess hoppas jag att det sätter igång! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0