Envis

Var visst några dagar sen det skrevs härinne. 
Kom av mig lite med sjukhusbesök osv. 
Lillskrot är fortfarande kvar i magen, hxn är en aningen envis nämligen. 

I onsdags drogs jag med värkar, och när det var 3-5 min mellan dom och jag var tvungen att andas mig genom dom så ringde vi förlossningen eftersom de vill att jag ringer så snart värkarna börjar krypa på så. 
Ringde pappa som kom och hämtade några av barnen och så stannade vi och lämnade de andra hos farmor.
In på förlossningen, ctg och undersökning.. Undersökningen visade dock att inget hade hänt sen vi var hos barnmorskan i tisdags. 
Fick roa oss i några timmar i väntan på en ny undersökning. Och inte heller den gången hade det hänt nåt. 
Då det var lugnt på förlossningen så fick vi ligga kvar över natt för en ny bedömning morronen därpå. 

Och inte sjutton hade det hänt nåt då heller trots värkar under natten. Helt enkelt en jädra massa pinvärkar som inte gjorde nån nytta! 
Blev uppskickade till specialbb då det blev lite kaotiskt på förlossningen minst sagt. Alla salarna blev fulla väldigt fort och de fick tom skicka iväg en del till andra sjukhus för att det blev för mycket. 

Väl emottagen på specialbb, tycker ju väldigt bra om personalen däruppe och vi fick träffa flera som vi har haft förut när vi legat där med Elsa och med Love. 

Fick ett enkelrum och sen var det bara att vänta på läkaren som skulle komma och göra en rejäl hinnsvepning. 
Drog ut på tiden eftersom det var rörigt nere på förlossningen men vid 15-tiden kom hon. Pratade igenom allt och undersökningen sen visade att det inte hänt ett dugg nu heller. 
Bestämdes att jag skulle ligga kvar över natt och jag fick lova att jag skulle be om en sovdos om jag inte kunde sova. 

Velade ganska bra ändå till kvällen om jag skulle be om en dos eller inte, men efter lite påtryckning av Jens och barnmorskan som jobbade natt så tog jag emot den. Så det blev en spruta med morfin och så bricanyl och en sömntablett. Morfinet kickade ju in rätt snabbt. Och efter ett tag resten, så jag kunde slappna av och somna. 
Vaknade två ggr lite snabbt på natten men somnade om väldigt snart igen. 
Så på morronen hade jag fått lite mer ordentligt med sömn. Inte för att det kändes eftersom medicinerna fortfarande satt i när jag vaknade ;) 
Serverades frukost och sen var det bara att vänta på ronden och se vad läkaren hade att säga. 
En av mina favoritläkare kom och återigen, undersökningen visade att inget hade hänt sen dagen innan. 

Planen hade ju återigen varit att göra en igångsättning om det hade hänt nåt. Men nu är det för stora risker med det. 
Hos barnmorskan i tisdags så hade ju bebisen sjunkit ner med huvudet. I torsdags hade bebisen flyttat sig uppåt igen och igår så hade den flyttat sig ännu högre upp! 
Så det är ju inget bra utgångsläge för en igångsättning. Alldeles för mycket risker för att ta hål på hinnorna osv. 
Navelsträngen kan komma före huvudet, en arm kan komma ner före huvudet eller så kan huvudet komma snett ner i kanalen och i alla lägena så slutar det ju med kejsarsnitt. 
Och det utgångsläget vill inte läkaren ha, inte jag heller! Du är så jädra bra på att föda barn så det ska vi fortsätta med sa hon. 
Vi fick en tid för bedömning nästa vecka och så skulle jag skrivas ut. 
Barnmorskan ville dock att jag skulle äta lunch innan jag åkte så hon skickade ut mig i matsalen :D Plus att jag fortfarande kände av medicinerna en del.
Sen kunde vi åka hem ;) 

Hämtade upp Elsa och Love på vägen hem och sen kom pappa upp med de andra barnen senare. 
Mådde dock dåligt hela dagen, måste varit nån reaktion på medicinerna. För jag blev svimfärdig trots att jag satt ned, på vägen hem från sjukhuset så svartnade för ögonen flera gånger. 
Och när vi kom hem hände det några gånger och blev supertrött i omgångar och höll på att somna sittandes flera gånger. 

Imorse var dock allt som normalt igen så det måste ha varit nån reaktion på blandningen. 

Lillskrot verkar trivas riktigt bra därinne. Tydligen för varmt och gosigt för att komma ut till oss andra.
Dags för dig att komma ut nu!  

Nu hoppas vi på att hxn antingen bestämmer sig för att komma ut innan tiden för bedömning eller att det är redo att sättas igång då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0