Det där benet...

Ja, nu har jag ju gått på penicillin sen i söndags och benet har inte blivit det minsta bättre, snarare åt andra hållet.
Det har svullnat mera och det rödà och blåà har spridit sig.
Pratade ju med vc igår om det och då skulle vi vänta tills imorron och se om penicillinet gjorde nån nytta.
Efter att ha haft en natt med värk i benet och svullnaden inte lugnat sig något, vilket det gjort lite tidigare nattetid iaf, så länge jag att jag ville ha en koll tidigare. 
Fick tid en halvtimme efter att de hade ringt upp så det var bara att stoppa in barnen i bilen och åka dit. Kan ju inte körs själv då det gör för ont i benet. 
 
Var nog det snabbaste besöket på vc nånsin 😀
Kom in exakt när jag skulle och var ute ca 5 min senare. 
Han hade ju läst på om akutbesöket osv och kollade på bener lite snabbt och han kunde ju också konstatera att det blivit mera eftersom det de ritade därinne fortfarande syns. 
Frågade lite och så blev det byte av penicillin till ett som tar ett lite bredare område av bakterier. 
Ska dock ha lite koll på Pyret då det kan ge biverkningar på henne såsom diarré eller svamp. 
Men eftersom kåvepeninet inte har bitit nåt på det så måste vi testa ett annat innan det blir ännu värre. 
Jag skulle ta en tablett direkt när jag kom hem och jag tycker jag redan känner skillnad, känns inte lika svullet iaf. 
 
Så vi får väl se om det gör mer nytta med det här. Vore ju skönt att bli bra nån gång. Förut var kroppen helt färdig efter förlossningen och jag hade problem efter den med div saker och nu när det har börjat rätta till sig så bråkar det här istället så jag inte kan göra något för det. 
Så nu vill jag att allt vänder så jag kan göra det jag vill! 
 
Nu ska här iallafall sovas. Jens tar nog inskolningen imorgon också så jag kan vila benet och så på eftermiddagen väntar ett besök på BVC för lillskruttan. Ska bli intressant att se hur hon har gått upp, lite rädd att hon gått upp för liten då vi har försökt amma så mycket som möjligt för att ge det en chans. Hon får lite tillägg per dag men det blir typ bara en gång om dan och det är framåt kvällen då hon inte riktigt blir nöjd. Men hon äter inte mer än 20-30 ml då. 
 
Jaja, det återstår att se om vi får öka på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0