Akuten - igen

Igår natt när jag vaknade till så värkte det under knäet. Tänkte inte så jättemycket på det då men det var väldigt ömt när jag kom emot. 

På morronen var det ännu värre, varmt, svullet och ömt. Efter lite velande ringde vi 1177 och jag fick förklara hur det såg ut, kändes osv. Det vi tänkte på var ju en blodpropp. 
Men det kunde det då inte vara enligt hon på 1177 för det kunde man inte få där.. 
Hon undrade om jag inte hade fått ett bett eller så, eller slagit i under natten.. Nja, vad jag vet brukar inte madrasser vara så hårda och sängen blir ju lite svår att slå i.. 
Vi skulle avvakta iallafall och återkomma om det spred sig eller blev värre.. 

Vi åkte iväg till brandstationen, handlade och började fixa lite hemma. 
Benet ömmade mera och det var riktigt varmt där det röda var. 
Ringde in igen och fick ju prata med en annan nu och de ville ha in mig till akuten för det kunde vara en propp. 
Så ja, det var bara att göra ordning ungarna och sätta sig i bilen. 
Jens och barnen roade sig på Erikstad under tiden som jag satt på akuten. Ville inte ha med lillskrotan där så hon fick också vara med honom, fördelen med att hon har ätit lite extra ersättning. 

Fullproppat i väntrummet när jag kom in och de hade fått in massor av ambulanser så han i receptionen varnade för väldigt lång väntetid. 
Fick sitta ett tag ute i väntrummet innan en sköterska kom och hämtade mig till en säng för undersökning. 
Sen fick jag förflytta mig till en stol utanför traumarummen för att sitta och vänta på läkaren, då de hade dåligt med sängplatser och det var så fullt där. 
Och bara inom loppet av 10 min så kom det in 6 ambulanser medans jag satt och väntade. 
Fick sitta och vänta i 1,5 timme innan en läkare dök förbi och undrade om jag hade fått hjälp och det hade jag ju inte. Så han tog in mig på ett rum och undersökte och kom fram till att det högst troligt inte var en propp iallafall. 
Men att det var en hudinfektion, dvs rosfeber. 

Strax innan 21 så skrevs jag ut, med domen lindrig rosfeber och en penicillinkur. 
Jens och barnen kom och hämtade mig, åkte ut till Maxi för att hämta ut penicillinet och så kunde vi äntligen styra hemåt. 
Inte riktigt min plan att spendera lördagsem/kvällen på akuten men jaja, så kan det bli ibland. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0