Sol och värme

Efter att vi hade pysslat lite inne så valde vi att gå ut, barnen roar sig bättre ute och de är riktiga utebarn.
Medans barnen lekte roade jag mig med korsord.

Vi har även studerat humlorna som jobbar för fullt i trädgården. Framför allt Love tycker att dom är jätteintressanta. Och det kryllar av dem både på gräsmattan i klövern och bland blommorna. Ett under att inget av barnen har blivit bränd av dem ännu med tanke på att de alltid springer barfota.
Love blir väldigt upptagen av humlorna, han kan sitta och titta på dem länge och har inte tid att komma när man ropar på honom. Ligger och kravlar på gräsmattan för att komma nära dom och se vad de gör, fått hindra honom några gånger från att ta i dem bara.
Love tyckte också att han skulle köra Liams fyrhjuling själv, lite kort i rocken bara ;)
Och med skogshjälmen på istället för den hjälmen han ska ha, han tyckte att han var jättefin :)

När Jens och grabbarna kom hem från Erikstad blev det lite lunch och efter att Jens fixat med lite annat så tog han och grabbarna tag i att få bort fler rötter från busken som sågades ner.
Ett jädra rotsystem att bli av med. Men det ska väl bli ordning på det tillslut ;)
Skrev ju tidigare att vi skulle göra ordning sandlådan också, det blir till att göra en ny istället. Brädorna har börjat ruttna nertill så lika bra att göra om det istället. Den har ju iallafall legat där i snart 11 år.

Lite glass fick det bli i värmen också, första dagen på länge som det inte har kommit en droppe regn. Inte för att jag klagar egentligen för bara sol och värme vill jag inte ha.

Tog ett långt bad efter middagen, dock verkar inte kroppen gilla det eller rättare sagt magen.
Badar jag på Himna så får jag ordentligt ont i magen och sammandragningar.
Tänkte ju att det berodde på att vattnet är lite svalare.
Men även idag i badkaret så kom värken i magen och sammandragningarna. Så den gillar tydligen inte bad helt enkelt.

Nu är det dags att packa ordning på Elsa och Loves grejer som de ska ha med sig imorron. De ska nämligen iväg med farmor och faster på en liten utflykt.
Vi andra åker på en utflykt också, men på helt andra grejer.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0