Kusinlek och getingstick

Imorse blev det att vakna tidigt för de små. Leon vaknade och var ledsen vid kl 6 och Elsa kom in till oss och sa till eftersom han hade väckt henne. Love hann att vakna han också. 
Leon somnade dock om senare men de andra var ju vakna. 

Idag kom pappa hit med Ulrik och Emil så barnen kunde leka. Det var full fart hela tiden :) 
De varvade med att vara ute och inne. Och Lucas följde sen med hem till mormor och morfar för att fortsätta att leka ett tag till. 

Några getingstick har vi hunnit med också. Jens och Leon blev getingstuckna båda två inom nån minut. Jens blev stucken i axeln och Leon under armen. In snabtt för att fixa betapred till Jens och så ta hand om Leon som var ledsen. Kan säga att jag var mindre glad just då. Envisa jädra getingar som ska vara på en hela tiden och som sticker helt oprovocerat. 
Var rädd att nån av de andra skulle bli stuckna också. 
Gick ett tag, vi fikade och barnen sprang sen ut och lekte. Strax kom Love gråtandes och då hade han blivit stucken på armen! Och han hade jätteont länge och var jätteledsen länge. 
Så nä, idag har jag inte varit speciellt glad på getingarna! 
Har knappt vågat ha dem ute efter det, de ville vara ute medans maten blev klar och jag var beredd varje gång de skrek till ute att de hade blivit stuckna igen men det var bara syskongnabb skönt nog. 

Jens fick slänga sig iväg lite fort strax innan pappa och barnen skulle åka hem. Traktorn behövdes på svärföräldrarnas gård då det var en skogsbrand där och den behövdes till eftersläckningsarbetet efter att räddningstjänsten gjort sitt. 
De räknade med att räddningstjänsten skulle vara kvar till midnatt. 
Jädra elände med den här torkan! Det behövs en massa regn! Men det lär väl dröja. 
Går bara och väntar på att det ska bli skogsbrand här med tanke på vad Södra pysslar med. 

Jobbigt att vakna runt 6 och sen ha kusinerna här för lek, alla tre små somnade innan jag ens hade kommit in till Åtvid när jag skulle hämta upp Jens. Och de sov hela vägen till Erikstad och vaknade inte förrän vi var i Åtvid igen. Att Leon och Love skulle somna i bilen räknade jag med men inte Elsa, för det händer då inte ofta! 

Var nere och hämtade Lucas runt 20 och sen parkerade jag i soffan, välbehövligt med den onda kroppen. 
Kan konstatera att det är tur att det inte är så lång tid kvar. Börjar bli lite problem med att köra bilarna, magen är liksom ivägen så jag sitter inte speciellt bra för att kunna nå pedalerna ordentligt. 

Dags att krypa ned i sängen och så får vi se vad morrondagen bjuder på. Har en del att fixa med,får hoppas att kroppen är lite samarbetsvillig bara. Och att ingen mer blir getingstucken! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0