Dagens bm-besök

Äntligen dags för ett bm-besök igen och denna gång hos den vanliga då hon var tillbaka från semestern.

V.35 (34+6)

Vikt: + 1kg, dock samlat på mig en del vätska så det kan hänga på det. Men det är också allt jag har gått upp under hela graviditeten hittills.
Blodtryck: 110/70
Sf-mått: 36
Hb: 98
Hjärtljud: 135
Liten ligger med huvudet neråt iallafall. Idag skrev vi även en liten kort sammanfattning av graviditeten hittills.
Och barnmorskan skrev in lite vad hon tyckte också ;)
Så som att om vi kommer in och jag har oregelbundna sammandragningar/värkar så ska jag inte skickas hem eftersom det är så mina förlossningar börjar. Och att de ska lyssna på mig.
Får väl se hur det blir med den saken, de är ju väldigt snabba på att skicka hem folk om man inte följer det mönstret som de tycker att man ska.
Sf-måttet ligger lite över den översta kurvan men jag hoppas på att det inte är en bjässe därinne som vill ut :D

Så ja, idag fick jag inte riktigt godkänt med tanke på hb:t. Ligger för lågt såklart, dimpat från 107 sist.
Blev skickad till labbet för att ta nya blodprover för att kolla depåerna. De låg ju lågt redan vid inskrivningen, låg på 11 och nu när järnet dimpat så lär de ha sänkts också.
Så barnmorskan hör av sig imorron eller torsdag om provsvaren och om det blir järndropp eller inte.
Min otroliga trötthet, yrsel osv fick ju en lite bättre förklaring iallafall.

Leon passade på att läsa en tidning under tiden som vi väntade på min tur till labbet.
Han valde en Vi Föräldrar så vi får väl se om han snappade upp nåt bra ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0