Bm-besök v.32 (31+6)

Barnmorskebesöket idag gick bra, var ju dock inte den vanliga och nog märktes det. Måste säga att den vi brukar ha är bättre.
Fick ju säga till om att hon skulle ta järnvärdet också. Hon tyckte det var onödigt eftersom jag äter lite järntabletter och så mycket mer kan man ju inte göra... Och om det var lågt så gjorde man ändå inget förrän man var på BB.
Men som jag sa att det ska kollas varenda gång för när det sjunker så vill de ta fler blodprover och de vill ha extrakoll på mig. Men det tog ett bra tag innan det gick in hos henne. Och det lät mest som att hon tog det för att jag/vi skulle ge oss.
Står ju liksom tom i journalen att de ska ha stenkoll på det.

Vikt: Samma som sist så +-0
Hb: 107
Sf-mått: 34 cm, så enligt mätningen skulle magen växt 6 cm på ca 3 veckor. Men är ju inte riktigt säkert att det stämmer med tanke på att det var en annan bm som mätte denna gång. Och då kan det ju bli lite annorlunda mot annars. Hade jag inte varit på ett ul igår så hade jag ju fått åka in på koll men allt såg ju bra ut igår.
Får väl se vad Ingrid får måttet till nästa gång.
Blodtryck: 105/70
Socker: 4,9
Hjärtljud: 155
 
Nästa gång är det tack och lov den vi brukar ha, tre veckor dit...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0