Hängt på....


Idag har vi hängt på förlossningen, till ingen större nytta dock.

När vi gick och la oss igår så började jag få sammandragningar, som sen gick över till värkar. Klockade dom inte i början men sen kom de med 3-5 min mellanrum. Och de började göra mer ont.
Eftersom jag ska ringa in så snart det känns som det kan vara nåt på gång så väckte jag Jens runt halv 5 och sa att vi kanske behövde åka in.
Upp och ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in och sen ringa mamma och pappa.
Packa in grejer i bilen och så väcka Liam för att säga att vi åkte och att morfar skulle komma.

Kom in runt 5.30 till sjukhuset. In på ett rum och så väntade ett ctg. Det första ctg:t misslyckades dock, bebis var inte samarbetsvillig på att låta oss lyssna på hjärtljuden för att se hur hxn mådde.

Blev att vänta på skiftbyte innan det blev nån mer undersökning.
Lyckades få till ett ctg efter mycket om och men, men jag fick sitta och hålla i dosan och flytta med den lite hela tiden. Undersökningen visade att det inte hänt så mycket sen jag var hos barnmorskan. Tappen var 2 cm nu och fortfarande bara öppen 1 cm. Så nu fick vi vänta på ronden och se vad läkaren hade att säga. Under tiden fick vi gå ut och äta frukost.


Läkaren bestämde att det skulle göras en rejäl hinnsvepning och nog gjorde barnmorskan det. Hon höll på i 10 min och sablar så ont det gjorde mot de andra hinnsvepningarna jag har fått under alla graviditeterna.
Det satte igång värkarna på ett litet annat sätt. Och jisses vad arg bebis blev utav hinnsvepningen.
Vi knallade runt och så tog vi en sväng ner till kiosken för att handla lite mat till Jens. Och jag har knallat runt i korridoren och suttit på pilatesboll...
Jag fick ju lunch där, segt stekt fläsk som inte gick att äta och löksås som inte smakade det minsta av det. Så det fick bli att bara äta potatis med lite sås.

Skiftbyte igen och ny barnmorska. Först ett nytt ctg och samma visa denna gång, bråkstake till unge.
Och sen var det dags för undersökning igen, som visade att det inte hade hänt ett dugg sen hinnsvepningen.
Så nu var det dags att prata med läkaren igen. Tanken var ju att det skulle ha hänt nåt och att de skulle ta hål på hinnorna. Men eftersom det inte hade hänt nåt så var det för trångt för att ta hål på hinnorna.
Så läkaren tyckte att vi skulle åka hem, för de kunde inte göra så mycket mera just nu.
Det var bara att ta bort nålar osv och knalla ut till bilen.

Elsa och Love har varit hos farmor och Lisa idag, morfar körde upp dem på förmiddan.

Leon och Lucas har hängt med morfar här hemma. Liam ville gå till skolan så han har varit där.

Vi hämtade upp Elsa och Love på vägen hem från sjukhuset. Sen var det bara att styra hemåt.
Skönt att komma hem men hade ju hellre fått en bebis idag.
Varit helt galet trött idag, slumrade tom till när jag satt på pilatesbollen.
Inte sovit på nästan 48 timmar så det känns nu.

Så nu hoppas jag att det håller sig lugnt inatt så jag får sömn och att vi slipper ringa och väcka mamma och pappa igen.
Har bm-besök på torsdag då det är koll av tappen och en hinnsvepning igen, förhoppningsvis har det hänt nåt då med tappen. Så på torsdag får det gärna dra igång så att vi är hemma innan rallyt börjar på lördagen. Men det är nog ett önsketänkande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0