Grönt är skönt

En lite lugn förmiddag idag, Lucas skulle iväg på kalas mellan 12-14 så så under tiden fixade vi här hemma. Tok

Tokungar <3 


Leon har blivit en liten linslus. Ta kort mig, ta kort mamma osv :) Och så är han ju expert på att göra grimarser :D 

Lucas hade haft skoj på kalaset men var trött och hade huvudvärk när han kom hem så han fick lägga sig i soffan ett tag. 
Vi andra tog en snabbtur till stan, hann ju inte till blomaffären igår eftersom allt blev lite försenat med tanke på olyckan. Och erbjudandet på 50% på alla gröna växter gällde ju bara till idag. 
Lyckades hitta en hel del iallafall även om det var väldigt utplockat men det hade jag räknat med. 


Så nu kan jag fylla på med lite fler blommor i fönstren igen, Lucas fönster går ju inte ens att ha några blommor i under sommaren för de bränns sönder. Men nu har han valt ut några stycken som han vill ha. 
Blev att springa in på Ikea lite snabbt också för att fylla på med lite krukor. Enda stället som har krukor som inte är i porslin. Lyckades visst få med mig två stora murgrönor därifrån också. 
Så imorron får det bli att börja placera ut alla blommorna. 

Var och hämtade en bobbycar i Linghem på väg hem också, de används väldigt flitigt här hemma nämligen och nu har de små varsin. Eller ja, det ska finnas en till men den tycks ha gått upp i rök efter att den ställts uppe på planen då den gick sönder och skulle lagas. 

Sen var det bara hem och fixa middag efter ett snabbstopp på Willys. 

Ja, sen har kvällen rullat på. Trodde barnen skulle ha svårt att somna ikväll då alla tre slocknade i bilen på väg in till stan och det händer då inte ofta att Elsa somnar i bilen! 

Nu ska det sovas, ladda upp för en ny vecka. Har nog dock inte så mycket inplanerat förutom bm-besök på tisdag. Skulle träffa tjejerna imorron på en barnfri träff, eller ja Pixies goding till bebis är ju med, men får se hur dagsformen är imorron. Om jag orkar ta mig iväg till stan och sen knalla runt lite. Men nog saknar jag dom så jag vill ju egentligen, vågar bara inte lita på att kroppen vill vara samarbetsvillig. Måste ju ta mig hem också. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0