Bm-besök 39+1

Imorse var det dags att pallra sig iväg. Denna gång fick Elsa, Love och Leon följa med. När de stora har haft lov så har de ju sett till Elsa och Love medans vi har varit inne hos barnmorskan. 
Så det skulle frågas om allt :D 

Inte våran ordinarie barnmorska idag då hon är på Gran Canaria. Har haft den här en gång tidigare, tror det var när jag var gravid med Leon. 

Blev inte så stor koll den här gången. Inga prover togs och jag kom inte ens ihåg det själv att säga till om att kolla hb:t. 

Sf-mått: 39 cm 
Hjärtljud: 142 

Hon gjorde även ett snabbt ul så barnen fick se bebisens huvud och så visade hon bebisens hjärta som slog. 
Gissa om barnen var nöjda även om de tyckte att bebisen skulle komma ut. Och så lyssnade vi på bebisens hjärta innan de andra gick ut i andra rummet då det var dags för undersökning. 

Tappen är fortfarande 2 cm men jag har öppnat mig mera, var öppen 2-3 cm nu och hon kunde töja lite till. Kunde inte det ha hänt i tisdags så vi hade haft vår skrutt här nu! 
Men jaja, blev en hinnsvepning iallafall och det har känts under dagen och mer av slemproppen har lossnat. 
Så nu vill jag bara att det ska hoppa igång. 
Bebis blev inte lika arg över hinnsvepningen iallafall. Hon lyssnade på hjärtljuden igen efter att hon hade gjort den och det låg på samma som innan. Dock gjorde hon ju ingen sån rejäl som jag fick på förlossningen. 

Har en tid till inbokad till bm, på tisdag på utsatt datum. 
Sa det till våran vanliga när hon bokade in den att jag hoppades att vi inte sågs, hon tog inte illa vid sig ;) 
Men just nu känns det som att vi kommer att ses då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0