4-årskontroll

Elsa och jag tog oss iväg till bvc på förmiddan. Här hemma var det fullt ös redan då Melker hade kommit och de satte igång och leka direkt.

Lite lek i väntan på våran tur

Det mesta gick väldigt bra för Elsa. Hon målade, kollade på bilder, trädde pärlor på en tråd mm.
Hörseltestet gick relativt bra, hon tröttnade tillslut och roade sig med att trycka på knappen även när det inte pep i örat på henne. Så ena örat ska vi kolla igen.

Syntestet gick sisådär också. Med både ögonen var det okej. Sen när plåstret sattes för ögat hade hon mest bekymmer om det och att hon ville åka hem och leka med grabbarna. Hon fixade en del men det ska göras om för säkerhets skull också. Så om en månad har hon en ny tid, för både henne och bebisen, för inte tänker jag gå över 2 veckor.

Barnen har lekt för fullt idag iallafall. Själv har jag fått sitta stilla, foglossningen satte igång hundra ggr värre mot när jag vakna. Att sitta på en stol på bvc i över en timme var inte att rekommendera.
När pappa och Melker hade åkt hem och Jens tog över barnen fick det bli att inta soffan och värmedynan. Gjorde lite skillnad iallafall.

Imorron ser vi fram emot bm-besöket på eftermiddan. Hoppas innerligt att det hänt nåt. Och att hon lärt sig ul-maskinen så hon kan kolla så huvudet är neråt. De skulle få en genomgång av den imorron av läkaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0