Logopeden

I fredags var det dags för Elsas halvårskontroll hos logopeden. Ett halvår sen som hon var på sitt första besök och nu skulle samma test som gjorde då göras om och se vad som hänt. 
Hon har ju börjat prata mera, dock så pratar hon ju inte ens 2/10 där mot vad hon gör överallt annars. 
Men enligt testet ligger hon några månader efter sin ålder gällande att kunna ta instruktioner osv enligt logopeden. Inget vi märker så mycket av här hemma mer än att hon har lite svårt för färgerna och det ingår ju i testerna att kunna välja ut tex den långa röda pennan osv. 
Så logopeden skulle skicka över lite papper med övningar som vi och förskolan ska göra plus att hon skulle ringa och prata med förskolan om hur dom kan hjälpa henne. 
Varken vi eller förskolan har ju sett några tydliga problem så, hon gör det hon ska osv. 
Men inte tillräckligt enligt logopeden tydligen. Så vi får väl se vad som dimper ned i brevlådan... 


Eftersom det bara var jag och Elsa som var iväg så ville Elsa gå och fika. Det blev en liten lekstund vid skrivmaskinen och så tog vi oss en liten fika på varsin kanelbulle på Sandelius. 
Mysigt att göra nåt bara jag och Elsa.

När jag frågade om det hade varit mysigt fick jag ett stort JA till svar och att hon ville att bara mamma och Elsa skulle åka till Linköping och handla kläder :D 
Så det får vi väl ta lite längre fram :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0