Barnloppisar

I lördags begav jag mig iväg tidigt hemifrån. Skulle iväg på nåt som jag älskar att gå på, nämligen barnloppisar. 

Först ut var det Ugglans Barnloppis i Linghem. Kom dit lite innan de öppnade och fick stå i kö. 
Sen var det bara att knalla in och börja plocka på sig. Lyckades hitta en hel del. Kön var väldigt lång när jag började bli klar så jag tog ett par varv till och lyckades hitta lite mera :D 
Så när kön hade minskat lite så gick jag och ställde mig. 
Kassasystemet var ju lite ändrat denna gång så nu var det en station där de tog bort alla klisterlapparna med priserna och sen fick man gå vidare till kassan och betala. Älskar att man kan betala med swish för då slipper man ha med sig kontanter och inte veta om man har tillräckligt med sig. Tar även kort visserligen. 

Fattigare blev jag men två stora Ikea-påsar fick jag med mig hem. 

Sen styrde jag vidare till nästa barnloppis, Lilla Ullared i Grebo. Kom dit strax efter att de hade öppnat, öppnar som tur är lite senare än de i Linghem. 
Lyckades hitta lite där iallafall, blev några plagg per barn och så nya mössor från PamPam till Elsa och Love och ett rosettpannband till mig själv. 
Mössorna och pannbandet gick på mera än vad påsarna med kläder gjorde. 

Sen var det bara hem och packa upp allt :) Barnen blev nöjda med sina grejer. 
Elsa blir ju superlycklig för att få kläder och skor :) 

Om nån vill haka på i vår som är det bara att hojta. Alltid skojigare att gå flera. 

På em var det dags för Lucas att åka på kalas i Bowlinghallen för att fira Jonah. 

Efter att han var hämtat så intog vi soffan och lördagsmys. 




Kommentarer
Postat av: Anna Furufrid

Jag hänger gärna på om jag har möjlighet då. :-)

2015-10-08 @ 14:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0