Reklamation...

Efter att Elsa var skjutsad till förskolan så tog vi andra oss en sväng till tippen. Skönt att bli av med lite mer skräp. Svängde förbi MediaMarkt för att reklamera symaskinen som jag tröttnat på att den bara ska krångla. 
Trodde att det var längre sen vi köpte den men det var vissta förra året, lite glömsk tror jag :) 
Det var tydligen en del problem med de maskinerna så det var inga större problem att lämna tillbaka den. 

Köpte en annan för de pengarna istället, återstår att se om den funkar bättre. Men det är en Singer så det borde den göra. Imorron ska det testsys! 
 
Var och lämnade lite kläder som jag sålt och sen blev det lunch på Ikea lite snabbt innan vi var tvungna att åka hemåt igen. 
 
Fick åka en extrasväng in till Åtvid sen, många turer fram och tillbaka när man inte har bussen. 
Tog mig lite extratid och var inne på Gåvan, en secondhand-butik, och lyckades hitta lite kläder till barnen och ett par byxor till mig, om jag nu kan ha dom. Orkade inte prova där så fick bli att handla dem lite på måfå. 
Iväg och handla lite och sen svängde jag upp till hästarna på vägen hem. 
Bollen kom som ett litet skott och ville ha gos, Mille var inte sen att haka på. Toy tyckte först att jag skulle komma till henne och gosa, gnäggade men stod kvar. Men när hon såg att jag kelade med de andra så kunde hon inte hålla sig borta ;) 
Loka som går i en egen hage eftersom hon ska föla snart ropade och ville ha lite uppmärksamhet också. 
Var en aningen blöt när jag kom hem eftersom det regnade rätt bra, inte riktigt rätt kläder för att vara ute i. 

Hemma var det full rulle, Tindra kom hit efter skolan då R och C jobbade. De bestämde sig för att vara ute ett tag och spela fotboll, slutade med att de kom in superblöta. Gick att vrida ur kläderna på dem. 
Som tur är har jag lite kläder som ligger så jag kunde rota fram lite till Tindra som passade. 

Nu ska jag försöka få mig lite sömn, Lucas astma bråkar så vi får väl se om han kan sova sen.. Medicinen har inte riktigt gjort den nytta jag velat att den ska göra på sistone så vi får väl se om det får bli att ringa vc och se vad de säger. 
Imorron blir det läkarkontroll för Leon och tandläkarbesök för Lucas. Sen ska det hinnas med en massa annat däremellen såklart :) Sen ser vi fram emot fyra lediga dagar tillsammans! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0