Söderköping

Alla var lite sega imorse men efter lite om och men började vi bli klara för att ta oss iväg. 
Medans jag pysslade med annat så ville Elsa ha ett plåster för att hon hade slagit i, syntes ingenting men det vet ni ju, att plåster lindrar det mesta ;) 
Tydligen kom jag inte tillräckligt snabbt för hon tog saken i egna händer :D Ordentligt omplåstrad :D 
 
Love ville testa Elsas hårsnodd :) Var ju så kul när det var lite extra fint hår på den :) 

När allt var färdiglastat osv så kom vi äntligen iväg. Styrde kosan mot Söderköping och på några gärden såg vi polkagrisbalar :) Riktigt fina. 
 
Var först på en trädgårdsserivebutik, där vi skulle lämna en av gräsklipparna för värdebedömning. 
När den var avlastad och klar så tog vi oss en sväng till Dollarstore. Åskan hördes på håll och vi såg några blixtar. Hade regnat lite medans vi var och lämnade klipparn men slutade ganska snart. 
Det var inget emot vad det regnade när vi kom ut från Dollarstore! Det bara vräkte ned! 
Först stod vi och väntade på att det skulle lugna sig men det hade det tydligen inga planer på att göra så Jens sprang in och köpte två stora paraplyn så vi tog oss till bilen. 
In snabbt i bilen med alla och sen blev det ett litet besök i godisbutiken och sen gav jag mig in i tygriket :) 
Himmelriket för den som älskar tyger osv. 

Och detta är bara en bråkdel av allt som finns. 
Dock så fick jag beslutsångest efter en halvtimmes travande därinne så det slutade med att jag blev snål och kom ut tomhänt ;) 

Vände näsan hemåt och så var det dags för middag och kvällssysslorna. 
Ikväll somnade både Love och Elsa väldigt snabbt. 

Ska ta och försöka få lite sömn själv också nu, imorron bär det iväg åt andra hållet, nämligen Västervik. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0