V.33 (32+0) och bm-besök

Idag var det dags för ett bm-besök. 
 
Läkaren hade beställt en massa blodprover som jag skulle ta idag så stick i armen så idag fick jag inte reda på blodvärdet eftersom det togs i armen istället för fingret eftersom det var bla det som de ville kolla. 
Var en himla massa grejer som skulle kollas. 
Skönt att de har ordentligt koll denna gång iallafall. 
Får hoppas att proverna är bra också.

Vikten visade -2kg sen förra gången så totalt -6kg sen inskrivningen. 
Blodtryck: 115/75
Sf-mått: 34 cm 
Hjärtljud: 135

Bebisen har flyttat lite på sig men fortfarande inget huvud nedåt. 
Den har tills nästa gång på sig, i v.35, att vända sig rätt annars så blir det vändningsförsök, vilket jag då inte har nån lust med så jag hoppas att bebisen är lydig och lyssnar på sin mamma. 
Fått tre besök bokade fram tills det är dags och så en extra tid ifall jag går över, vilket jag hoppas på att slippa. 
Samtidigt som det känns långt kvar så knallar veckorna på bra och med bara tre besök, förhoppninsvis, kvar hos barnmorskan så känns det ännu kortare kvar. 
Kanske är dags att ta reda på kläder osv. Känslan säger fortfarande att det är pojkkläder som ska fram men det får väl bli det neutrala ifall att man mot förmodan skulle ha fel ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0