Förlossningsbesök

Var iväg till stan en sväng igår, behövde ha några grejer som bara finns i stan. Men har man lärt barnen att dricka ur vissa nappflaskor så får man offra sig ;) 

Hann inte så långt innan jag fick ge upp, kroppen ville inte alls. Jens gick och lånade en rullstol på Ikano så vi kunde göra klart de ärendena som vi hade på Ikanohuset. Eftersom Jens fick köra på mig så fick han gå ut med Loves vagn och Love fick åka i knäet på mig istället. Det tyckte han var jättekul. 
Lite lunch och sen fick det bli lite fler ärenden på andra ställen. Maxi har ju som tur är rullstolar att låna ut också. 

När vi kom hem blev det soffläge för min del direkt. Började få förvärkar som inte så var sköna att ha direkt, trodde ju att de skulle ge med sig med vila men icke. När jag hade haft dem från 15-20 och blivit starkare så ringde vi och rådfrågade förlossningen som ville ha in mig på koll. Fick ringa mamma och pappa så pappa kom och hämtade barnen här. Blev lite stressigt där ett tag, inget packat så det blev stresspackning ifall att vi skulle bli kvar. 

Styrde kosan mot förlossningen och vi fick sätta oss och vänta en liten stund i fikarummet. Lite paffa när det var barnmorskan Åsa som kom och hämtade oss :) Hon blev lite paff hon också ;) 
Men härligt när man känner barnmorskan man ska träffa. 
In och läggas med ctg. Bebis mådde toppen och nog hade jag förvärkar alltid, pendlade mellan 49-59 på i styrka. 
Rådfrågade av läkaren och bm skulle göra en koll. 
Men det var inte på gång just då iallafall, öppen 1 cm så hon kunde peta på bebisens huvud och tappen var 3 cm. 
Precis som barnmorskan sa i tisdags så ligger bebisen väldigt långt ned. 
Så vi kunde styra kosan hemåt igen. 

Tog oss en sväng till McDonalds så där mitt i natten då Jens var hungrig. Kom hem här vid halv 2-tiden och det blev att varva ned lite innan vi kröp ned i sängen. Förvärkarna hade inte lugnat ned sig då heller, de lugnade sig inte förrän runt 4-tiden så jag kunde somna. 

Idag har jag inte känt av så jättemycket, ont neråt har jag haft ordentligt och magen har varit riktigt öm. Men bara lite lättare sammandragningar, återstår att se hur morrondagen blir. 
Viloläge är det ju som gäller så mycket som det går eftersom de inte vill att bebisen ska kika ut riktigt än. 

Jens var och hämtade barnen imorse och det hade gått bra som vanligt, de sover ju som små grisar där :) 
Sen har det varit full rulle härhemma. Liam och Lucas fick ju vara hemma från skolan eftersom det blev enklast så. Och de klagade inte, eller jo, Lucas klagade lite ;) Han hade gärna velat gå till skolan istället. 
Nu tyckte han att de skulle gå i skolan imorron istället, för han ville verkligen dit. 
Tänk om det tänket kunde hänga i länge ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0