Marknad

Idag blev det att gå upp lite tidigare, var inte det enklaste att få upp barnen direkt. Tom Liam var riktigt svårväckt.

Ringde och kollade om Lucas skulle med på marknaden men han låg och sov fortfarande så han fick fortsätta att sova. Så vi andra fick göra oss klara för att åka iväg. 

Blev en sväng på loppisen först, lyckades hitta en klänning som var helt ny. Kostade egentligen 379:- och jag gav 20:- för den. Som tur var kunde jag ha den sen, även med magen, när jag testade den senare hemma hos mamma och pappa. 20:- hade ju inte varit så stor förlust om jag inte hade kunnat ha den. 
Liam hittade några grejer på loppisen och han är rätt bra på att pruta så han gjorde fynd :) 
På auktionen var det inte mycket att ha så det struntade vi att engagera oss i. 

Blev lite fika och sen gjorde vi några fynd till bland knallarna. Sen blev det ett stopp hos mamma och pappa på vägen hem för att fika lite.

Sen styrde vi hemåt och strax efter att vi hade kommit hem så blev Lucas avlämnad här. Han hade haft det jättebra och hade haft jättekul. Och det hade gått bra att sova där också. 

Blev lite fix ute gjort under kvällen, bla planterat blommorna jag var och köpte igår. Hade gott sällskap av min lilla skrota <3 

Jens, Lucas och Elsa skulle ta sig ett kvällsdop i stora poolen men det slutade med att Elsa bara doppade sig lite snabbt för hon blev hysterisk och ville inte alls. Så det blev bara Jens och Lucas som fick plaska runt en stund ;) 
Får slänga fram Elsa och Loves pool imorron om de är badsugna. Elsa är ju lite larvig och bara ska vara hos mamma när det gäller bad där man ska ned lite djupare så att säga. Får väl se om mamman tar sig ett dopp också kanske så hon kan bada. 

Kollat på film och nyligen så fick vi ha getingjakt då tre getingar hittade in på tv-rummet. Har lokaliserat getingboet, frågan är väl bara när man ska spreja där för de är så sabla aktiva även nu nattetid! 
Varken jag eller Jens tål dem ju så jättebra och för att nå boet måste det klättras på stege också så man kommer ju inte så snabbt därifrån om de blir aggressiva. 

Men men, nu väntar sängen iallafall. Se vad man ska sysselsätta sig med imorron, kanske skulle ta tag i paviljongen. Om man nu kommer ur sängen imorron, riktigt ont efter tre dagar med mycket på gång. Så det kan straffa sig imorron, men jag hoppas på inte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0