Lördag

Farfar ringde på förmiddan och undrade om Liam och Lucas ville följa med ut till ön. Liam hade varit där ute tillräckligt för den här veckan tyckte han men Lucas ville väldigt gärna med :) 
Eftersom vi skulle in till stan en snabbsväng så mötte vi upp dem i Åtvid och det var en glad kille som hade packat en väska för övernattning på ön. 
Så när vi fick hem Liam, efter att ha varit borta tis-fre, så försvann Lucas istället :) 

Efter att ha uträttat några ärenden, blev bara de nödvändigaste som vi inte hann med igår, som blev gjorda. Var sååå varmt, fanns ju ingen luft att andas i stan. 
Var sån enorm skillnad att komma hem idag. 
Lite handling blev det på vägen hem också. Glömde såklart en del så det får jag ta en annan dag. Snacka om att ha blivit glömsk! Får väl skylla på graviditeten ;) 

Grillat stod på menyn idag och det gick ju bra till en början, sen kom regnet... 
Jens fick sitta med ett paraply över grillen, men det gick det med :) 
Dock rekommenderar jag inte Eldorados kyckling, så jag tänker nog hålla mig till Kronfågels hädanefter. 

Ingen Lucas som har ringt ännu iallafall så han sover nog :) 
Får se om han ska med på marknaden imorron. Han trodde inte att han skulle det sa han, utan vara kvar på ön lite längre istället. Först frågade han om det fanns leksaker så jag sa att det möjligen fanns nåt på loppisen isåfall och fick då svaret "men mamma, jag har ju så många leksaker redan så jag klarar mig utan". 
Så brukar det inte låta när vi är i stan direkt ;) Då kan han komma på tusen saker han vill ha ;) 
Men vi får väl se vad han har bestämt sig för imorronbitti. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0