Många bvc-besök...

Var visst ett tag sen jag skrev här igen... Har inte riktigt funntis tid till det. Dagarna går i 220 :) 

Så ja vad har hänt sen sist då. Sjukstugan är över, Liam har lite hosta kvar men det går åt rätt håll iallafall och han var tillbaka i skolan i torsdags. 
Bara Lucas och Jens som har klarat sig, vi andra åkte ju på det. Dock så var det Elsa, Love, lilleman och jag som åkte på ögoninflammationen men det var en lindrig variant skönt nog. 

Många bvc-besök har det varit den här veckan. Var inne i tisdags och då hade han gått upp alldeles för lite på två veckor och det skulle ökas på med ersättningen. Fick en ny tid på torsdagen och trots att vi gett honom mycket mer ersättning än tidigare så hade han gått ned i vikt! 
Så det var lite oroande och eftersom han inte hade passerat sin födelsevikt ännu så ville de kolla med läkaren. Så två sköterskor kollade honom och telefonkontakt med läkaren. 
Rådet blev att enbart ge ersättning var tredje timme och lägga ned amningen... Inte ofta man hör dem säga att man ska sluta amma. Visst, vi har kommit fram till att jag har för lite näring i mjölken men just därför har vi ju gett extra också. Jag fick stå ut med att ha ont menade ena sköterskan.. 
Ny tid i fredags för att se om det hade hänt nåt och skönt nog så hade det hänt en del, 100g sen dagen innan så det var godkänt. Och han har nu passerat sin födelsevikt med 10g. 
Har ju fortsatt att ge ersättning men ammar fortfarande också till viss del trots att de tyckte att jag skulle sluta tvärt... 
Nu viktkoll imorron och så har vi en extra läkarkontroll på tisdag. Har även en inbokad tid på onsdag men den hoppas jag att vi ska slippa gå på. Fick ju måndagstiden istället egentligen för den på onsdagen men de skulle behålla tiden tills imorron. 
Så nu hoppas vi på att han fortsatt att gå upp bra under helgen. 

Så den kommande veckan är fullspäckad kan man säga.. Flera besök till bvc, Lucas har luciafirande i kyrkan på fredag som föräldrar och andra anhöriga får gå på och så är det en massa annat som ska hinnas med. Ta det lugnt inför julen finns inte ;) 
Börjar känna mig en aningen stressad med julklappar osv, har knappt några inhandlade så jag måste sätta mig och kolla vad som ska inhandlas. Lär nog inte hinna med en stadstripp denna vecka så det får väl bli sista veckan innan jul. 
Den här veckan flyttar Elsas förskola in på den nya förskolan också. Ska bli intressant att se hur det ser ut. 
Elsa kommer ju få flytta över till de stora barnens avd snart så hon kommer få hänga av sig på den avd redan från början. Skulle tro att de barnen på hennes förskola kommer att gilla utegården :) 
De har ju bara haft en liten sandlåda och så ett trätåg nu. Och för att få gunga har de fått gå ut utanför med en fröken i omgångar. Så det blir ju en enorm skillnad för dem nu. Får se vad hon säger på tisdag när hon inte ska gå in där hon brukar utan gå in i ett helt annat hus :) 
Ser ju inte så stort ut heller och det ska tydligen inte vara så stor yta per avd . Kan bli intressant att se hur trångt det blir nästa måndag då det är luciafirande och alla avdelningarna ska ha det samtidigt. Av den anledningen så är det bara föräldrar och syskon som får följa med, lite trist men men.. 

Idag har det varit full fart från morron till kväll för min del. Har kört in den veden som fanns kvar i vedskjulet till pannrummet och sen börjar floa upp i vedskjulet av den stora högen som pappa och Jens har kapat upp. Har dock hur mycket kvar som helst som ska in plus att det ska kapas mera! 
Så på nåt sätt måste jag hinna med det om dagarna också så jag får in det. Jens gjorde ju något med ryggen förrförra måndagen när de höll på med veden och det verkar som att det kan vara en av stängerna i ryggen som glappar, det känns så säger han iaf.. Så imorron ska han ringa och be läkaren om en remiss till röntgen så de får kolla det. Är ju fortfarande inte bra nämligen och det är ju två veckor sen nu. 
Så det blir dubbelt arbete för min del, har ju gått förut så det ska väl gå nu med. Fick ju göra det i två år när ryggen började krångla. Är bara glad just nu att det inte är snö eller snöar så att jag inte behöver skotta osv också. 
Hunnit med att tvätta ett gäng maskiner också, har väl dock lika många till kvar, kommit efter massor med tvätten när jag varit sjuk. Inte hunnit med så mycket städning som jag velat men får fortsätta imorron. 
Gått igenom Loves kläder också och rensat ut en hel del som är för smått. Behöver gå igenom de stora grabbarnas lådor också för helt plötsligt är väldigt mycket för litet. Elsas rensade jag för några dagar sen och det försvann en hel del där också. Tycker inte jag gör annat än rensar bland kläderna, måste de växa så in i norden?! :D 

Dags att knata till sängen nu, sent som vanligt... Lilleman äter ersättning för tillfället hos Jens så han ska få äta klart och sen kryper vi ned i sängen. Ska försöka hinna med att lägga upp ett gäng bilder imorron, har ju hänt lite med lilleman. Han har ju hunnit bli över en månad gammal redan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0