Lussekatter

                      
 
Ja idag har det blivit lussekatter bakade. Men jag har en känsla av att jag kommer få baka flera snart. När det fikades ikväll när vi hade besök så försvann det en hel del ;) Har ju saknat att kunna baka eftersom jag inte klarade av att göra det som gravis så det gör mig inget, bara att tiden ska finnas också. Men den får jag väl försöka hitta i nån vrå ;) 
Ska göra saffransbullar med mandelmassa och vit choklad också, grabbarna gillar dom. Eller ja, mest de som bara är med mandelmassa ;) 
Lucas har mest göra med att det sitter två russin i varje lussekatt för det gillar inte han. Tur att jag inte gör som Jens vill, ha i russinen i degen. 
Fick göra degen med lilleman mot axeln, då han inte alls var intresserad av att ligga själv. Brukar ju aldrig slå fel när man bestämt sig för att göra något. Annars kan han ligga snällt och titta och sen tillslut somna men inte nu inte. Men vi fick ihop degen och Jens hann komma hem lagom tills det var dags att baka ut som tur är. Annars hade det kunnat bli intressant ;) 

Så nu finns det lussekatter och pepparkaksmuffins, som bakades häromdagen, i frysen. Behöver nog fylla på med fler muffins också för de är omtyckta. Får väl se vad jag mer kan hitta på och hinna med att göra innan jul. Pepparkakor kanske man skulle hinna med att göra också :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0