Alexander..

Ja inte blev det så mycket av honom här. De sa ju att han ändrade riktning och kunde komma häråt. Visst blåste det en del igår kväll och så kom det ju snö, till barnens lycka imorse. 
Jag knallade upp med de tre små vid halv 9, intog frukost och sen ville Elsa och Lucas ut i snön :) Så de klädde på sig och knallade ut. 
 
De var ute ett bra tag. Tills Elsa kastade en snöboll i ansiktet på Lucas, då ville han inte vara ute längre ;) 
Love ville också ut men han fick snällt stanna inne med mamma och lilleman. 
Har ju fortfarande inte lyckats hitta några skor till honom, svårt när det på allra flesta ställen börjar på strl 20 om man ska kunna ha dem att gå i ute. Under den storleken så är det ju mest inneskor som går att hitta. 
Men ska väl slå en kik på Skopunkten och se om de har några kvar i strl 20 och om han kan ha dom. Testade ett par som Elsa hade förra vintern som är i strl 21 för att se hur mycket för stora de var och ja, jag tror 20 kommer bli för stort också. Men det återstår att se. 
Han går ju inte själv ännu men det räcker med att man håller honom i en hand eller att han har nåt rullande att hålla sig i så knatar han på. Han använder sig ju även utav väggarna för att knata runt :) 
Skulle tro att det lossnar snart för han ställer sig ju upp lätt som en plätt nu utan att hålla sig i och han har lyckats ta ett steg. 
 
Roade mig med att packa jultidningarna på förmiddan också, så nu är det klart. Lite extra rörigt med tre små men jag lyckades få till det. 
Fick ju gå upp och sparka Jens ur sängen när klockan närmade sig halv 1. Han som sa när jag gick upp att han skulle komma strax.. Ett väldigt långt strax det där ;) 

Love och lilleman sover för tillfället och Elsa har lagt sig för att vila lite. Så jag passar på att städa och tvätta, roligt värre med andra ord ;) 
Ska väl ta och slå in några julklappar också när barnaskaran håller sig borta. Känner mig en aningen stressad med julklapparna, har bara några stycken inhandlade ännu och så här dags brukar vi vara klara för länge sen! 
Men vi ska in på fredag och handla och jag hoppas på att hitta allt jag ska då så vi blir klara. Hoppas på att kunna ha barnvakt till Elsa och Love så att det går lite smidigare. 
Håller dock på att få ännu mera grå hårstrån på att komma på vad vi ska hitta på till Liam. Han önskar sig inte något speciellt direkt, eller ja, det han har önskat sig kostar desto mera så vi får väl se. Klart det blir dyrare julklappar när de blir äldre, önskar sig ju helt andra saker. Men som vi sagt, då blir det ju färre julklappar istället. Så vi får väl se vad vi kan hitta på :D 
Lucas lär inte bli så svårt. Han har skrivit sitt namn vid det han önskar sig i leksakskatalogerna och det är en hel del det ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0