Tillbaka till förskolan

Ja idag var det dags för Elsa att börja på förskolan igen efter sitt sommarlov. 
Jag hade ju räknat med att det skulle bli lite ledset, var ju så innan hon slutade för sommaren, och nu under sommaren har hon ju blivit väldigt mycket mammigare. 
Men jag fick tydligen fel. 

Kom dit, hon knallade in och tog av sig skor och jacka och la det på sin plats, gick in i lekhallen och vinkade sen hej då och sen var det inget mer med det. 
Skönt det såklart! 
Och allt hade gått jättebra under dagen. När jag kom dit för att hämta hade hon inte bråttom att komma därifrån heller som tidigare. Hon skulle visa lite olika saker och hon tyckte vi skulle sätta oss och leka med bollhinken. 
När hon tyckte att vi var klara så knallade hon ut till sin hylla, tog skorna och satte sig på bänken för att ta på sig skorna. När hon hade fått hjälp med dem så tog hon sin jacka och ställde sig vid dörren. 
Gick galant med andra ord :) 
Får väl se om det går lika smidigt imorron. 

Var väldigt ovant att bara ha Love hemma igen, väldigt lugnt och tyst. Han röjer ju runt på golvet osv men gör inte så mycket väsen mer än skrattar vilket såklart är underbart att lyssna på. 

Grabbarna har haft det bra i skolan. Lucas testade ju på taxifrita idag och det hade varit roligt. Han har ju sällskap av grannens tjej där när hon slutat. Så jo han kunde allt tänka sig att gå där ;) 

Vi fick ta oss en tripp till Rimforsa. Jens och Kalle var iväg på förmiddan och skulle ta hem en traktor men ja, den gick sönder när Kalle kom till Rimforsa med den. Så vi fick åka och hämta honom där efter att vi hade hämtat Elsa på förskolan. Inte riktigt vad jag hade planerat men men. 

Grabbarna ringde när vi var iväg och berättade att de skulle cykla upp till grannen och leka med deras dotter. 
Så de spenderade några timmar däruppe. Klockan var strax över 6 när de kom hemcyklandes här. 

Själv lyckades jag få lite gjort idag under eftermiddan, ignorerade smärtan och körde på. Straffar sig nu dock men det får väl gå. Blir ju galen av att se saker som behöver göras. 
Men men, lite i taget får det väl bli. 

Nu ska jag iallafall försöka mig på att få lite sömn. Dundertrött också ovanpå det onda men kan ju inte sova ordentligt. Gått lite för lång tid nu utan ordentligt med sömn så det börjar kännas. Det där John Blund får nog komma med nåt starkare pulver till mig alt slå något hårt i huvudet på mig ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0