Hoppsan

Var visst en vecka sen sist jag skrev. Har inte riktigt haft orken och tiden till att blogga. 
Måendet är inte på topp så att säga. 

Hela familjen är samlad igen sen i söndags och grabbarna har haft det hur kul som helst i Danmark. Har tyvärr inga bilder att bjuda på då vi inte fått dem av farfar ännu...
Mycket hade de att berätta när de kom hem iallafall :) 

Lucas blev glad över sin förändring på sitt rum.
"Åh det har jag ju önskat mig sen jag fick mitt nya rum, tack å tack" :) 
Vad han fick var alltså en loftsäng, för lite större barn än den han hade innan. 
Bjöd på en ordentlig städning av både hans och Liams rum också. På nåt sätt gick det väldigt mycket lättare och snabbare när de inte var hemma. 

Dagarna rullar på i en rasande fart. Slutet på sommarlovet närmar sig och den sista veckan som kommer nu på lovet är det massor med möten osv inbokade så den lär nog rulla på fort också. 
Fick papper häromdagen om att båda grabbarna får skolskjuts iallafall. Hade ju varit konstigt om Liam hade fått ta sig ut till Forsaström för att gå på taxi där, vilket han hade fått göra om inte Lucas hade åkt med. 
Då hade man ju lika gärna kunnat köra honom till skolan själv istället. 

Var till vc med Elsa lite snabbt i onsdags, för att kolla där hon slog i vid sidan av hakan, på Lucas säng. 
Hon fick ju ett sår och det har ju varierat från blått och gult osv. Och nu har det blivit en knöl innanför som känns rätt tydligt. Men det ska bara vara en blödning tydligen. 
Skulle det vara en spricka eller så, så skulle hon ha ont och inte kunna äta osv. Och hon har ju inte reagerat nåt direkt alls, bara de två första dagarna som hon ömmade vid såret. 
Så vi får väl hoppas på att de har rätt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0