Halsfluss

Igår när Lucas kom hem från dagis så klagade han på halsont och han åt ett antal isglassar för att lindra. 
Under kvällen blev det värre och han grät sig igenom större delen av natten och Lucas är inte den som gnäller i onödan så att det var nåt riktigt galet förstod vi ju. 
Morronen och förmiddan fortsatte likadant och han var ledsen. Han kunde knappt prata, grötigt, och fick inte i sig nåt att äta och knappt nåt att dricka. Och när vi ringde till dagiset för att säga att han inte kom idag så sa de att de har haft några fall av halsfluss, trevligt om de kunde skriva det på tavlan också. Där har det bara stått att de har haft fall av svinkoppor. 

Chansade på att ringa vårdcentralen och vi fick en tid att komma till labbet för att ta halsprov. Så vi åkte dit, halsprov togs och sen var det ju bara att vänta på resultatet och sen skulle en sköterska kolla i halsen på honom också. 
Och ja, sköterskan kunde ju också konstatera att han var väldigt svullen och röd i halsen och provsvaret visade positivt för halsfluss. Så det blev en sväng ned till apoteket för att hämta ut penicillin. 
Han har så ont gubben att han helst hade velat ta hela asken med tabletter för att bli av med det onda. 
Han har tjatat sen han tog den första tabletten direkt när jag kom ut från apoteket om att få ta fler tabletter. 

Hungrig är han ju men får inte i sig nånting, glass fungerar inte heller idag och han har fått i sig en festis ungefär på hela dan. Nu ikväll lyckades han få i sig ett glas med fruktsoppa i samband med att han tog medicinen. 
Hoppas på en lite lugnare natt för honom nu och att medicinen börjat göra lite nytta iaf tills imorron så svullnaden kanske gått ned lite. 

Själv mår jag inte så toppen heller men det är ju mest graviditetskrämpor och mina vanliga krämpor. 
Magen har fått för sig att den inte tål nåt, vad vette sjutton än, Laktostabletter är inhandlade idag ialla fall och så lite andra mediciner. Tyvärr kan jag inte ta de medicinerna jag verkligen behöver för det finns ingen forskning alls på om det påverkar bebisen eller inte och här chansas då inte. 
Och sen har jag ju inte kunnat äta ordentligt på över 1½ månad, den senaste veckan så har jag knappt fått i mig ett mål med mat, och jag kan säga att barnen äter mer än vad jag gör. Elsas portioner är större än mina.... 
Bebisen får ju av mina reserver som bm sa men det hade nog varit bra om jag hade kunnat få mig nåt också för det känns verkligen i kroppen nu. Går ständigt med spagettiben och yrsel, har hållt på att svimma flera ggr. 
Men bm:s tips var ju bara att fortsätta knapra vitamintabletter så jag fick i mig det viktiga, inte för att jag förstår hur det ska hjälpa mig energimässigt. 

Idag trodde jag nästan att vi skulle få åka in till förlossningen. På väg in till affären och jag får ett djävulskt tryck neråt och förvärkar. Lyckades knappt ta mig dit jag skulle i affären men efter mycket om och men så, men det blev en ond bilfärd hem för det lugnade då inte ned sig i första taget. 
Har fortfarande rejäla förvärkar men det är lite längre mellan dem nu så jag hoppas de ska lugna ned sig helt när jag fått krypa ned i sängen om en liten stund. 

Men först har jag lovat Liam att jag skulle fixa en lapp till gympaläraren tills imorron. 
Han slog i stortån innan han skulle lägga sig och spräckte nageln på mitten och det knakade till i tån och han kunde inte gå ordentligt på den just då. Återstår att se hur den ser ut imorron. Men han ville ha med sig en lapp ifall han hade lika ont imorron så han kunde ta det lugnare på gympan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0