15-månaderskontroll

I fredags var vi iväg på en lite försenad 15-månaderskontroll av Elsa. 
Fick samla på mig lite energi för att följa med men jag har lite svårt att släppa kontrollen helt till så jag vill gärna vara med. 

Det första sköterskan undrade var hur det var med mig eftersom jag var så blek och så fick vi dra hela historien. 
Hon tyckte det skulle göras fler kontroller på förlossningen av mig och fler tätare kontroller hos barnmorskan. 
Men men, alla tycker ju tydligen inte likadant. 

Sen kom vi ju till Elsa och där har det ju hänt lite sen vi var där i juni sist. Mest spända var vi ju över vikten och längden, vad som hade hänt där under de här tre månaderna. Hon hade ju inte fyllt ett sist vi var där. 
Visade lite av sitt humör gjorde hon också när hon inte fick riktigt som hon ville ;) Men Kerstin sa att det behövdes nog när man hade två större bröder ;) Och ja, nog kan hon säga ifrån alltid. 

Vikt: 9080g (+890g)
Längd: 76,5 cm (+5,5cm) 
Huvud: 46cm ( +0,4) 

Så lite hade ju hänt och längden är ju det vi märkt det mest på eftersom hon i stort sett hoppade över storlek 74 i kläder. Finns väl några enstaka plagg i den storleken som hon fortfarande kan ha. 

Hon pratar ju inte så mycket men hon har ju fullt upp med motoriken och man kan ju inte ha tid för allt heller :) 
Så det kommer nog mera av den varan snart också. Hon kan ju hämta grejer man ber henne om och hon kan visa en del kroppsdelar osv. 

Gick därifrån med en godkändstämpel i rumpan :) Trodde att hon skulle gått upp för lite i vikt men hon följer sin viktkurva och på längdkurvan har hon hoppat upp lite. 

Vårat lilla hjärtegryn, tänk att hon när som helst ska bli storasyster!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0