Länge sen

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här. Orken har helt enkelt inte funnits. Den mesta tiden har spenderats liggandes i sängen för att må någorlunda okej. 

En sjukhustripp till har jag hunnit med också, fick en akuttid måndagen den 11 och nog blev jag inlagd igen alltid. 
Var visserligen rätt väntat med tanke på hur jag mådde och jag fick åka rullstol upp från entrén. 
Sköterskorna hälsade så glatt på mig samtidigt som de tyckte det var synd att jag var tillbaka och att jag inte såg allt för pigg ut direkt. 
Fick ligga ensam i en sal denna gång, fast det var rätt skönt för det innebar också att jag kunde sova när det inte fanns några andra ljud runtomkring. 
Dagen därpå beslutades att jag skulle få ytterligare en dropppåse innan jag fick åka hem så tre påsar med dropp totalt under ett dygn. Men jag mådde lite bättre sen ialla fall, och så lite nya mediciner. Vill egentligen inte ta dem då de inte är godkända för detta ändamål om man läser om den men får väl lita på att doktorn kan sin sak ändå. 
De gör nytta ialla fall. 
Fick åka hem under tisdagen men fick en dropptid bokad till fredagen så då var det bara att infinna sig där kl 8 för att få lite påfyllning igen men proverna visade rätt bra. Tiden som jag hade igår kunde jag avboka eftersom jag känner att det inte behövs just nu. Jag behöver ju bara ringa in till dem så bokar de in mig för en dropptid så det känns skönt att veta. 

Annars så har barnen varit sjuka, Liam har varit från skolan i två veckor, var först i måndags som han kunde gå tillbaka. Envis feber som inte velat ge med sig. Alla barnen var på vc förra veckan men det var bara ett envist virus på alla tre. Elsa fick inhalera adrenalin pga sin andning och det blev lite bättre efter det. 
Hon kunde ju somna exakt när som helst också, och hon kunde sova i flera timmar och sen vara vaken i 5-10 min för att sen somna igen. Det tog ordentligt på henne denna gång. 
Nu hoppas jag på att de ska få vara friska ett tag, eller ja helst helt såklart men det lär ju inte hända ;) 

En liten skrutta som för övrigt blivit 9 månader gammal och som numera inte befinner sig där man lämnar henne ;) 
Hon kryper en del, inte riktigt fått snits på det med kläder på sig på golvet men på mattor osv går det galant. 
Annars så förflyttar hon sig sittandes genom att dra sig fram med ena benet och ena armen. 
Snabb som en liten vessla är hon också :) 
Kommit av oss med mat och gröt när hon varit sjuk, igen, så det får bli nya tag. Förstår henne också att hon inte vill ha nåt sånt när hon varit sjuk. Man är ju inte så matfrisk själv direkt. 

Idag har vi ialla fall lyckats med att ta oss till stan för presentshopping. Men det var inget roligt göra direkt när man mår sämre när man rör på sig, kroppen vill ju inte riktigt som jag vill tyvärr. 
Men vi fick det avklarat ialla fall så nu behöver jag inte tänka på det. Var otroligt skönt att komma hem ialla fall! 
Mindre kul dock med all jädra snö som fortsätter att komma. Verkar inte vara nån ände på det! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0