Dålig dag

En riktigt skitdag har det varit idag..
Tog oss en riktigt lugnt förmiddag, fick till att börja med sovmorron till 10. Lite orolig natt för Elsas del, febern steg nog under natten för hon var som en kamin senare när jag kände på henne. 
Men när hon vaknade vid 10 så var hon feberfri igen. Och idag har hon inte haft nån feber, så vi får väl se om den dyker upp igen. Har ju en massa tänder som spökar så den kan ju bero på dom, men som sagt, det återstår att se. 

Resten av dagen har jag tillbringat i soffan eller sängen. 
Klarade av att utfodra djuren och fixa frukosten men kände redan då att kroppen började gå i strejk. 
Och sen var det kört.. Kom knappt upp för trappen och säckade ihop i soffan där det svartnade för ögonen. 
Och sen har jag mått urkonstigt hela dagen. Har haft göra med att röra mig mellan tv-rum och sovrum så idag har inget alls blivit gjort. 
Efter att ha varit inne på 1177 och läst så stämde ju en del hur jag mår in på havandeskapsförgiftning men jag vet inte.. 
Har ju varit lite mycket för min del på alla fronter på sistone, en massa stress som far omkring i kroppen, så det kan ju lika gärna vara det som spökar. 
Har ialla fall kollat blodtrycket här hemma och det var okej då ialla fall.. 
Jaja, får ta upp det med bm på tisdag morron när jag ska dit, om det inte är likadant imorron vill säga. 
Men nu på kvällen har det varit bättre ialla fall. 

Känner sig en aningen lat när man inte får nånting gjort. Har ju massor att ta tag i egentligen. 

Tur att Liam har varit hemma idag och kunnat hjälpa till. Jag har ju inte vågat bära Elsa med tanke på hur jag har mått och Jens varken kan eller får. Men han hjälper ju glatt till som tur är. 

För Jens del så går det bra, svullnat upp i sidan lite bredvid såret där de tog benbitarna men han har inte ont. Så det är nog ingen fara. Är ju ett blåmärke där med så det beror nog på att de har varit där och "rotat runt".
Uppe och går en hel del och det funkar bra. Tappar balansen lite ibland så man får vara lite beredd om han går där det inte finns nåt att ta tag i. 
Så det går åt rätt håll. 

Nu hoppas jag på en bättre morrondag, jag behöver verkligen få saker och ting gjorda. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0