Glukosbelastning..

Ja i måndags, dvs igår, var det dags för glukosbelastning igen, inget jag såg fram emot direkt. 
Lämnade ett sovande hus här på morronen och begav mig till barnmorskan. 
Lite blodprover och sen dricka det där, ja ogoda, innan jag fick gå och sätta mig i väntrummet. 
Efter en stund kom barnmorskan och hämtade mig, skulle egentligen inte in till henne förrän 11 men eftersom jag skulle vara klar med belastningen innan dess så tyckte de att det var onödigt att jag skulle få sitta och vänta extra sen när jag redan hade suttit i två timmar. Glad för det var jag såklart. 

Järnvärdet är fortfarande lågt, första provet visade 100 och det andra 103 så det räknades som 102.  
Magen fortsätter att växa sig stor och följer sin kurva, magmåttet var 32 denna gång. 
Hjärtljuden låg på 135 denna gång så lite lägre än förra gången. 
 

Allt såg bra ut, förutom järnvärdet då, men det är bara fortsätta att knapra tabletter och annat järnrikt. 

Sen var det bara att gå ut och sätta sig igen för att vänta. Dock kändes det som att tiden gick fortare denna gång. Roade mig även denna gång med att lösa korsord men även att spela words in a pic, bra sysselsättning :) 
Sen var det bara in och ta stick i fingret igen och det visade bra resultat denna gång också så nu behöver jag inte tänka på det mera. Ingen mer glukosbelastning denna gång. 

Nu är det ca två veckor kvar tills nästa besök och samma dag ska vi ju på ett tredje ultraljud, längtar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0