Feber och hosta..

Ja inte blir det bättre här hemma. Igår hade inte Lucas nån feber alls fast hostan är riktigt jobbig. 
Men idag har febern kommit tillbaka, nu ikväll hade han 39,9, lyckades få ned den till 39,3 med febernedsättande. Febern är ju bra på sitt sätt men här sätter den sig så pass mycket på andningen så man vågar helt enkelt låta dem ha febern hög för länge. 

Elsa har också fått feber nu under kvällen, samma som Lucas. Ringde till Vc idag och fick en telefontid till läkaren som vi var hos i måndags och hon fick vanlig hostmedicin utskrivet också. Så nu får vi se om det gör nån nytta. 

Var inne på apoteket tidigare idag och fyllde på så nu blev apoteket lite rikare på mig ;) 
Köpte hem hostmedicin till grabbarna också, bara att försöka lyckas att få i dem det också. 
Båda får ju kväljningar bara de får flytande medicin i munnen, så vi får väl se hur det går. 
Men jag hoppas att det hjälper så att det kan minska deras hosta lite. Annars får det ju bli vc för dom också. 


Känner att jag ligger lite efter här hemma, tvättberget växer osv. Får väl se om jag hinner komma ikapp lite imorron. 
Bara väntar på att jag och Jens ska åka på det ordentligt. 
Har ont i halsen, förkylningen är värre och känner mig febrig utan feber så det är väl bara en tidsfråga antar jag, vore ju konstigt om vi kom undan denna gång också. 

Borde ta och krypa ned i sängen strax, blir inte så mycket sömn om nätterna nu med allt hostande. 
Nackdelen med att vara så jädra lättväckt också för det räcker med att Elsa nyser eller vänder på sig i sängen så vaknar ju jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0