Fredag - snöfall och bakdag

Stormen Sven som skulle komma under natten blev det visst inte så mycket med. Det blåste i några gånger men sen i morse var det helt lugnt. Kom dock igång framåt förmiddan med mera blåst. Men skönt att det inte blev så mycket som de hade sagt ialla fall. 
Snö har det dock kommit en hel del och det snöar fortfarande. 
Vi var iväg till Åtvid på förmiddan och när vi åkte tillbaka så syntes det inte ens att vi hade åkt på vägen. 
Köpte ett par nya tomtar men frågan är om jag kommer få ha dem där jag tänkt, för Elsa tyckte hon kunde använda dem som dockor och att gosa med.
 
När vi kom hem från Åtvid satte vi igång att baka. 
Jag gjorde pepparkaksmuffins 

Under tiden gjorde Jens och Lucas chokladbollar efter Lucas önskemål. 
Eftersom jag hade elvispen så fixade de en egen "elvisp" ;) 
 
När jag ändå höll på så fick det bli att göra lite matbröd också. 

Nackdelen med att göra sånt bröd som barnen älskar är att det går åt väldigt fort ;) Så jag lär nog få baka det väldigt snart igen. 

Bakade saffransbullar med mandelmassefyllning i igår. Så nu finns det allt lite fikabröd härhemma :) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0