Måndag

Ja så var det måndag igen, en mindre rolig sådan måendemässigt. 
Vaknade med huvudvärk, illamående och sammandragningar och övrigt helt öm i magen. 

Huvudvärken var kommer förmodligen av alldeles för lite sömn. 
Elsa vaknade strax innan 1 och var jätteledsen och det tog tid att få henne att somna om, för hon blev ledsen då och då. Till slut somnade hon om, för att sova en halvtimme och sen var det samma visa igen. Men framåt 5 somnade hon ordentligt igen så jag kunde sova lite till innan klockan ringde en timme senare. 
Sen vaknade hon vid 8 så hon är en aningen sliten. Lär nog få bli två små sovpauser idag.
Mammas lilla skrutta <3 

Lucas är iväg till dagis idag, fick med sig sina mediciner också ifall att han blir dålig denna gång också. Det hoppas jag ju verkligen inte att han blir. 
Men personalen hade tagit upp det med rektorn då de tyckte det var lite lustigt också och de skulle faktiskt kolla igenom huset efter mögel om det kunde vara något sådant som gjort att han blivit dålig de andra gångerna. Så vi får väl se vad det visar. 
Men som sagt, jag hoppas han kommer hem som sitt friska jag idag. 

Pratat med Allergicentrum idag också. Fick papper förra veckan och allt vi skulle fylla i handlade om allergier osv. Och när man ändå skulle ringa till dem för att boka tid så tog vi upp detta med att vi inte skulle kunna fylla i lappen alls. Då undrade hon varför vi skulle komma dit så vi sa ju som det var, att det var pga förkylningsastman. Och precis som vi tyckte hon att det var helt onödigt att komma dit bara för det när hon inte har några andra besvär. Och hon såg inga problem med att vi gav henne kortison vid de gånger som hon behöver det. 
Så om inte husläkarn skriver ut det så får vi ta upp det när vi träffar läkaren på bvc istället. Så länge kunde vi ge av Lucas medicin om det behövdes sa sköterskan eftersom det är exakt samma som hon kommer att få. 

Nu börjar det bli dags att försöka peta i sig nån frukost, ingen matlust direkt men nåt måste jag väl få i mig. 
Blir en lugn dag idag kan jag säga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0