Läkarbesök v15

Ja imorse var det dags för mitt läkarbesök på Kvinnohälsan. Var rätt så snabbt avklarat och inte så mycket som vi kom fram till heller för den delen. 
Fick min bok som bm skulle ordna till mig, ang att vänta tvillingar. Så lite nytt att läsa. 

Pratade igenom det mesta och vilken vitkuppgång jag ska satsa på att hålla mig inom.. Säger bara att jag behöver ett stoooort lycka till för att lyckas med det "målet" hon hade! 
Får helt enkelt hoppas att jag inte kommer samla på mig minsta lilla vätska heller. 

Magen växer på fint, livmodern är nu i navelhöjd så den har växt precis som den ska vid en tvillinggraviditet. 
Och allt annat såg bra ut också.

Och åter igen så sas det att jag inte kommer gå längre än till v.38 men hon trodde att de kom tidigare än så så vi skulle ställa in oss på septemberbebisar. Och hon tryckte på om det jag har läst om överallt. Att man ska se till att ha allt klart till bebisarna till v.25 för de kan komma när som helst efter det. Och på senaste tiden har det kommit massor av tvillingar runt v.28-30 i tvillingforumet jag är med i. Så det gör mig lite nervös att de ska komma alldeles för tidigt. 

Så nu har vi 10 veckor på oss att försöka få allt klart, vagnen är ju klar. Nya bilstolar skulle behövas eftersom de andra har några år på nacken, måste kolla bäst-före-datum på dem för det finns ju på dem också numera. 
Sängar osv ska ju inhandlas också såklart och lite kläder. 
Så det är väl bara att sätta fart snart antar jag.

Nu dröjer det ett tag tills det är dags för nästa besök, om en månad är det dags för nästa bm-besök och veckan efter det ultraljud. Läkaren ska jag träffa igen v.26 och sen blir det tillväxtultraljud i v.28,32,34 och 36 tror jag det var och så ett i v.38 om det behövs.. Sen beror det ju helt på hur bra de växer osv såklart. Och så hoppas vi på att ingen av dem tänker avslöja sig under nåt av ultraljuden ;) 
Och att de tänker lägga sig rätt så vi kan satsa på en normal förlossning och slipper snitt. Får hoppas att det är snälla bebisar därinne helt enkelt med alla krav som mamma har på dem ;) 


Kommentarer
Postat av: Elin

Håller tummarna för att bebisarna stannar kvar i magen så länge som möjligt!
Kramar

2013-04-16 @ 19:23:16
URL: http://elinochjanne.blogg.se
Postat av: Anna

Vi får sätta dit en plugg! ;-)

Kram! <3

2013-04-17 @ 09:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0