Lördag

Jädrar vad det åskade inatt! Small till precis ovanför huset en av gångerna så det bara skallrade i rutorna!
Finns ju lite trevligare sätt att vakna på än att det dundrar och lever runt huset.
Hade ju inte dragit ur nånting men det mesta klarade sig ialla fall, två trådlösa som gick åt skogen "bara".

Efter lite frukost och småfix fick det bli en tripp in till Åtvid för att handla lite smått. Var så skönt att komma därifrån sen för det var ju folk till förbannelse överallt!
Hemma blev det en snabbfika och sen ut i trädgården och dona.
Har tillbringat i stort sett hela dagen ute, lite mer behaglig värme idag ialla fall.
Det har klippts gräs, trimmats, poolen har fyllts upp nästan klart osv.
Hade ju tänkt att befria min paviljong i helgen också men kände inte att orken riktigt fanns till det idag så det är väl bara att ta tag i det nån annan dag. Vore trevligt att få in trädgårdsmöblerna därinne igen.
Men det börjar ju bli en förbättring i trädgården ialla fall, alltid nåt ;)
Satte igång att klippa lite med handjagarn ikväll, där åkklipparen inte kommer fram riktigt, och ja, jag kanske borde ta och sätta igång och klippa hela gräsmattan med den istället ;) för det satte igång riktigt ordentliga sammandragningar.

Kom inte in förrän strax efter 20 och satte då igång att klippa grabbarna, tog alla tre när jag ändå höll på och sen fick det bli lördagsgodis efter att de hade duschat/badat av sig. Lucas ville se det av Kvällen är din som var kvar.
Sen slocknade han ganska snabbt ;)
Liam sitter fortfarande uppe, vi sitter och slökollar på Eurovision, inte så mycket att se egentligen men orkar inte kolla på nån film idag.
Vi kollade på Stig Helmer The Movie igår tillsammans med Liam. Var väl rätt okej, bättre filmer finns ju dock.

Nån elektriker har vi inte sett till idag, precis som vi trodde. Han ringde imorse och sa att han inte kunde komma. Var ju ett framsteg visserligen att han ens ringde.
Men nu skulle han komma på måndag men det återstår att se. Men då är det ju bara elen kvar eftersom Jocke blir klar med listerna på måndag. Så jag hoppas verkligen att han kommer, så vi kan börja flytta in grabbarnas grejer.

Funderar på att styra mot sängen nu, orkar inte sitta uppe och kolla klart på Euro, är ju en hel timma kvar av det. Har lite att styra med imorron innan vi ska iväg. Och trött har jag varit länge. Men jag kunde ju inte gå och lägga mig redan vid 18 för då hade jag vaknat vid 2-3 och sen inte kunnat sova mera.


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, vi måste verkligen ha sovit som stockar här för vi hörde ingen åska! Märkte att jordfelsbrytaren slagit ifrån och sen så är telejacket i köket kaputt, så då är det åskan som är boven alltså :)

Kramar

2012-05-27 @ 08:38:24
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0