Bm-besök

Ja idag har vi varit hos barnmorskan för kontroll. Hade tid kl 9 men kom inte in förrän vid halv 10, Lucas tyckte att barnmorskan tog lite för lång tid på sig.
Inga prover togs först utan bara upp på vågen. Bad om ett hb-prov sen när vi var klara inne hos barnmorskan så jag fick veta hur det låg till ialla fall.

Hade lite högt blodtryck när hon tog det men fick lägga mig ned en liten stund på vänster sida och då var det normalt igen så ingen fara på taket där.
Blev 1 kg upp på vågen ialla fall, blodtrycket hamnade på 110/70 och järnvärdet på 119.
Magmåttet blev 32 cm, så det har växt 2 cm sen förra gången. Magen känns dock myyycket större än så :)
Och jämför man med när jag väntade grabbarna så är den liten.
Hjärtljuden låg på 140 denna gång också och h*n ligger fortfarande med huvudet neråt, dock inte fixerad då.
Men Lucas fixerade sig ju inte alls så jag räknar inte med att denna ska göra det heller.
Pratade lite om förlossningen, amningen osv.

Så nu dröjer det två veckor till nästa gång. Har de tre sista besöken inbokade nu men det sista hoppas jag ju på att slippa för det är en vecka över tiden. Men jag lär säkert få gå på den också. Är bebisen lika envis som Lucas så ;) Kan väl vara lite mer som Liam och komma lite mer punktligt :)

I vilket fall som helst så längtar vi nåt enormt hela familjen!
Har börjat fixa lite idag med bebisens grejer. Lite har fått hoppa ned i skötväskan och så har jag börjat fixa med skötbordet. Fått lite hjälp av grabbarna också.
Åh jisses blev Lucas reaktion när han såg blöjorna :) Ska väl fortsätta att fixa lite imorron tror jag, om det hinns med bland allt annat som ska göras.
Har båda grabbarna hemma imorron också, studiedag nämligen.

Ska ta och styra mot sängen nu tror jag, lite seg i huvudet fortfarande efter migränanfallet igår. Trodde jag skulle få ett anfall ikväll också, men lyckades bromsa det i tid, tack och lov!
Försöka få lite sömn så man kanske har lite mer energi imorron, finns massor att göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0