Vc

Jens har ju tjatat lite nu att jag skulle åka till vc och kolla upp hostan med tanke på hur ont det gör när jag hostar. Så i förmiddags ringde han och vi fick en tid tillsammans för att kolla upp den.
Fick ju inte den bästa läkaren direkt, definitivt inte min favorit efter hans missar.. Men men, han lyssnade ialla fall på lungorna och så blev det varsitt stick i armen. Men proverna såg bra ut osv och vi blev hemskickade med hostmedicin, så nu får vi hoppas att den gör nytta. Annars kommer jag nog att hosta upp ungen!
Jens har ju fortfarande jojofeber så det verkar lite mer långdraget på honom, rätt som det är kan han ha 37 och en halvtimme senare kan det vara uppe i 39 och så håller det på.

Lucas är lite piggare än igår, då var han lite gnällig och somnade ju här i famnen på mig och sov ett par timmar.
Men han är ju fortfarande påverkad av hostan som tycks bli värre nu. Men vi kör på med astmamedicinen också som underlättar en del för honom ialla fall.
Får väl se om det kanske måste bli hostmedicin till honom också, visserligen lär vi ju inte få i honom det ändå med tanke på att barnen är precis som mig, avskyr flytande mediciner.

Lugna gatan här hemma annars, eller ja rätt tyst nu ialla fall när snickarna har slutat för dagen. För annars så hamras det rätt så bra uppe på taket :)
Men inne i huset är det ingen som orkar göra många knop. Så trist att vara sjuka! Och framför allt när det har varit så härligt väder ute om dagarna. Man vill ju vara ute och njuta av det härliga vädret ju. Det sägs ju att det ska bli vårvärme nästa vecka så det hoppas jag på plus att vi alla är friska då såklart. Vill ju röja och ha mig i trädgården, få lite ordning.

Nu tänker jag fortsätta att slappa i soffan ett tag, grabbarna har lagt sig uppe i våran säng och kollar på film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0