Torsdag

Härligt att vakna och solen skiner ute. Dock tar ju blåsten bort lite av njutningen med vädret.
Liam är iväg till skolan idag, han var en aningen seg imorse. Och inte kom det nån taxi även om vi hade ringt igår och meddelat att han skulle med idag som vanligt.
Efter att ha ringt dem så skickade de ut en extra bil för att hämta honom, den vi pratade med igår hade inte antecknat nåt att han skulle med!
Men men, han kom iväg till slut ialla fall, han fick ju "bara" vänta i 25 min extra på taxin.

Försöker få lite gjort här hemma, tvättmaskinen jobbar på och jag har kört in några lass ved. Känns vill jag lova, sammandragningarna är inte nådiga eller inte värken  i magen efteråt heller direkt.
Men det måste ju göras så det är bara att bita ihop :) Lite svårt för Jens att hoppa omkring med kryckorna därnere och köra in ved :)
Det där med att ta det lugnt får jag ta sen när Jens har blivit bättre och kan göra lite.
Tur att vi inte skulle ha kalaset den här helgen för då hade jag fått stressa ihjäl mig för att hinna med allt.

Måste försöka lösa hur vi ska få upp möblerna på övervåningen också nu när Jens inte kan bära.
Det verkar bli klart idag med allt förutom elementen för de sätts inte upp förrän nästa vecka. Ev att det behövs lite tid imorron också för att göra klart de allra sista listerna däruppe. Men Jocke ligger i :)
Han kunde ju hjälpa till att bära sa han så vi får väl se. Men som det ser ut nu kommer vi inte kunna flytta upp möblerna förrän måndag för imorron ska vi ju iväg. Jag ska nämligen infinna mig i stan vid 12.45 och de ringde om att paketet med bärarmen finns att hämta i stan så det ska göras imorron också bla.
Jaja det återstår att se helt enkelt.

Har "roat" mig med att betala räkningarna också, hann ju njuta av pengarna på kontot en liten stund ialla fall.
Ska ta och deklarera också så det är avklarat, måste dock fixa nytt bank-id för min del då en liten herre raderade det häromdagen när han höll på och tryckte på datorn.
En herre som för övrigt vaknade inatt och var jätteledsen. Och det gick inte få ur honom nåt utan han bara grät.
Så han fick krypa ned i våran säng och efter en liten stund så somnade han snyftandes om.
En glad kille dock imorse över att få sova tills han själv vaknade. Han var riktigt trött igår efter att ha blivit väckt vid 7.

Nu ska här hängas tvätt och mata om den på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0