Sjukstuga

Ja här har vi sjukstuga sen i fredagskväll. Mindre skojigt!
Skulle ju ha åkt på Tuvas 9-årskalas i lördags men fick ställa in eftersom jag låg med hosta och feber och Lucas hade börjat hosta lite.
Morfar och mormor ringde dock och frågade om inte Liam skulle följa med om han var frisk och det var han ju.
Så ett glatt barn ialla fall.
Lucas var desto mindre glad över att missa lek med sina kusiner. Men han spenderade sen dagen med att sova i stort sett hela tiden.


På kvällen sen blev jag feberfri men hostan lär nog hänga kvar länge är jag rädd. Och nog fasen känns den.
Ont i hela magen av den, sammandragningar och lungorna ska vi inte prata om, svårandad så jag hoppas verkligen inte att jag åker på lunginflammation också. Men med min tur så skulle det inte förvåna mig ett dugg.
Kändes som jag sprungit ett maratonlopp eller två imorse när jag släppte ut hästarna.

Lucas är feberfri sen igår men då åkte Jens på det istället så nu ligger han däckad med feber.
Liam har klarat sig ännu, dock hemma från skolan idag då han hade ont i huvudet och halsont imorse men vi får väl se var det hamnar nånstans.
Var visst i stort sett halva klassen som var sjuka i olika sjukor.

Var ju förresten på klassfest i fredags, lite sen sådan eftersom den skulle ha varit vid jul. Men men, bättre sent än aldrig även om det snart är dags för ytterligare en.
Vi fick kolla in de nya lokalerna och de fick visa oss lite grejer osv och så blev det lite lekar och fika i matsalen som sen avslutades med dans för barnen.
Det var fullt ös med andra ord :)

Annars så rivs det tak här hemma. Lucas var lite rädd att vi skulle frysa men jag fick förklara att det bara var yttertaket som skulle bort ;)

Nu får jag nog ta och ge mig, Lucas har nämligen somnat i knäet. Inte så poppis hos bebisen för h*n sparkar för fullt mot honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0