Regn, regn..

1 juni idag och det har då inte varit nåt höjdarväder. Regn heeela dagen! Var tog sommaren vägen?!
Passade ju bra visserligen för det vi skulle göra idag, nämligen en massa innefix.

Dock så mådde jag inte helt hundra på morronen så det tog ett bra tag innan vi kom igång med nåt. Jag kom nämligen inte upp ur sängen förrän framåt 11, men vilan behövdes.
Sen var det bara att få i mig lite frukost och sen gjorde vi oss iordning för en tripp in till Åtvid.
Kollade efter lite presenter till Liam och handlade lite. Ser dock ut som att det måste bli en tripp till stan innan tisdag också, hur det nu ska hinnas med.

Väl hemma blev det en fika, Liam hade hunnit hem från skolan också eftersom han slutar tidigare på fredagar.
Sen var det bara att sätta igång. Och vi har lyckats få fram det mesta av allrummet igen. Fritt från flyttkartonger, bygggrejer osv, eller ja det mesta ialla fall. Ska ta det sista imorron plus att vi ska hinna med en massa annat imorron, är tanken ialla fall.
Har gått igenom de flyttkartongerna med leksaker som har stått nu sen vi plockade ned i det gamla tv-rummet och konstigt nog så gick grabbarna med, utan protester, att vi inte plockade upp allting. De fick välja ut grejer och ställa in på sina rum och resten ligger nu kvar i kartongerna, undanställda.
Kan nog säkert få ihop en kartong till när vi går igenom leksakerna på Liams gamla rum, har inte hunnit dit ännu. Men nu börjar det likna nåt ialla fall.
Vill röja rent i huset innan lillskrutten kommer.

Måste komma ikapp med tvättberget också. Så våran helg kommer att bestå av en massa hemmafix med andra ord. Jens börjar ju jobba på måndag så det försvinner ju lite tid om dagarna som jag inte kan få nån hjälp.
Men bebis har nog inte bråttom så jag hoppas vi ska hinna få klart allt :)

Grabbarnas nya rum börjar nu se ut som barnrum :) Har fått in bokhyllor och leksaker nu och de är så nöjda, framför allt Lucas är nöjd med ett eget rum :)
Lite svårt för det där med att sova därnere, lite läskigt, så det går lite sisådär än så länge. Det är spöken osv men det får ta den tid det tar.

Nu ska jag ta och hänga upp lite tvätt och sen får det nog bli sköna sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0