Bm-besöket

Ja bm-besöket i förmiddags gick väl hyfsat bra ialla fall.
Bebisen mår prima och har växt precis som h*n ska. Möjligen att det blir en lite mindre bebis denna gång mot Liam och Lucas, bm trodde det kunde vara så med tanke på att magen fortfarande är mycket mindre än med grabbarna. Skiljer ju 5-6 cm på magmåtten. Med grabbarna låg måtten rätt lika.
Funderar på hur gigantisk man måste ha varit när man väntade dem egentligen, jag som tycker jag är stor nu! :)

v.39+2

Vikt: upp 2 kg sen sist så total viktuppgång hittills 5 kg
Magmått: 35 cm och då var hon generös sa hon, egentligen låg det runt 34.
Blodtryck: 140/100 efter lite vila 115/85
Protein i urinen +1
Hjärtljud: Stadiga 140
Och h*n är fixerad! Det hade jag inte riktigt räknat med faktiskt :)

Med tanke på äggvitan och blodtrycket så har jag ett extra besök inbokat på måndag för att kolla igen och förhoppningsvis har det inte stigit tills dess. Blodtrycket har ju varit lite vajsing och jag har ju mått konstigt till och från. Som tur är så är det ju inte så långt kvar nu. Men om jag fick sånt tryck i huvudet igen och illamående så skulle jag åka in, eller ja om det blev några andra symtomer också såklart.
Man kan ju dock hoppas att h*n har tänkt sig att komma ut innan måndag men det är nog inte så troligt ;)
Fick stränga order om att ta det lugnt ialla fall för att hålla blodtrycket nere så det är det väl bara att försöka göra.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sv:JA det ska bli så mysigt med höns. Se till och vila nu. Måste du så måste du. Jag har ju själv haft ett viloläge. Henrik fick ju komma hem och ta hand om Signe och hemmet då men allt boande och så fick jag ju bara låta bli. Man gör ju allt för sina barn och betyder det att man måste vara still en stund får det vara så och sen får komma ikapp senare eller be om hjälp. Jag gjorde både och =) KRAM

2012-06-07 @ 21:45:10
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0