Tisdag

Lucas sov länge imorse, han vaknade inte förrän vid 11! För att sen förflytta sig ned till soffan istället.
Han vaknade till en snabbis runt 8-snåret bara för att säga att han var sjuk och sen slocknade han lika fort igen.
Lite slö idag också men ingen feber men en förkylning "rikare" under natten. Han har ätit bra idag ialla fall och har orkat leka. Och nu har Liam börjat snörvla också. Trodde vi hade klarat av förkylningarna på en liten stund nu men icke. Har börjat om på mig också idag, jag som knappt varit av med den i en vecka. Är ju hopplöst det här. Jens börjar känna av det också.

Så som det ser ut nu får vi skjuta på Lucas kalas som vi hade tänkt att ha i helgen först, får ta det nästa helg istället.

Liam hade ju judon idag också, glad för det är han. Enda dagen som han har bråttom med att göra läxorna ;)
Eller ja, är ju den enda läxan som de har till dan därpå också eftersom de har veckoläxa annars.
Måste säga att veckoläxan är bättre, mot vad de hade i 1:an då de hade en läxa till varje dag. Visserligen är det ju flera uppgifter de ska göra i veckoläxan så det blir ju samma mängd så sätt men som lärarna sa, så kan man ju lägga upp läxläsning lite som det passar med aktiviteter osv då. Och jag tycker det funkar kanon.
Bara läsläxan som vi sparar till dagen innan allt ska lämnas in, eftersom de får förhör på läxorna på tisdagar och på läsläxan får de lite frågor om texten som de har läst. Så det känns ju lite bättre att ha det färskt i minnet då.
Blir många småprov på samma dag visserligen men de verkar fixa det.

Har inte fått mycket gjort idag heller, armen är envis. Visserligen är den betydligt bättre än tidigare men att lyfta osv med den har inte riktigt funkat. Nu ikväll har jag kunnat använda den lite så jag hoppas på att kunna använda den imorron ialla fall.
Skulle egentligen behöva åka till stan imorron för att handla presenter till Lucas, Jens hade några ärenden också men vi får väl se hur Lucas mår helt enkelt. Han är ju inställd på att kunna åka till dagis imorron men det har jag ju sagt nej till. Så det lär nog klagas en del imorron antar jag ;)
Han har varit så arg idag för att han inte har fått gå ut och leka i snön, nu när den äntligen kommit som han sa.
Men ville ju se honom feberfri. Håller sig febern borta kan han kanske få ge sig ut imorron en sväng och leka av sig lite i den.

Nu börjar det bli dags att ta tag i det sista för idag och sen stupa i säng och hoppas på sömn.




Kommentarer
Postat av: Anna

Krya på er!



Kram!

2012-01-25 @ 19:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0