Sportlov

Äntligen helg igen, visserligen har vi en vecka framför oss som vi inte behöver pallra oss upp tidigt på eftersom det är sportlov den kommande veckan.
Dock så är jag inte så säker på att Lucas kommer att sova längre för det ;) Han brukar ju knalla upp samtidigt som Liam trots att han inte behöver.

Blev en lugn förmiddag idag. Lucas och jag passade på att mysa med en massa sagor när jag låg och vilade.
Saga efter saga blev det :) och det var inga korta böcker han kom med direkt :)

Sen har dagen rullat på. Handlat, tvättat, vikt och sorterat tvätt osv.
Och jag borde göra samma sak som lillsyrran skrev, gå igenom barnens garderober. Båda två har växt ur en hel del! Liams garderob behöver definitivt en påfyllning.

Både Jens och grabbarna låg och stirrade på min mage tidigare ikväll, bara för att se när bebisen rörde sig därinne :) Och när Lucas ville känna med handen så slutade busungen därinne såklart.
Lucas som velat fram och tillbaka om det är en tjej eller kille som gömmer sig därinne är nu inne på att det är en tjej, för han vill åka och köpa en klänning till bebisen när den är född.
När jag sa att tänk om det är en lillebror därinne istället då, då kan du ju inte köpa en klänning.
Fick svaret att han skulle köpa en klänning ialla fall så det var tvunget att vara en lillasyster ;)
Vi får väl se vem som har rätt :)

Nu tänker jag ta och krypa ned i sängen. Har en del att hinna med imorron innan vi ska på kalas, bla ska ju Liams saker packas eftersom han ska köras till Jens bror imorron kväll.
Frågade Lucas vad vi skulle hitta på medans Liam var borta. Jens föreslog Busfabriken men nix, han ville åka till mormor och morfar istället och jobba med snickarna här hemma :)
Men vi får väl se vad vi ska hitta på de dagarna som Liam är hemma också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0