Magsjuka i huset..

Ja igår natt så började det på Lucas. Var väldigt tveksamma till om det var magsjuka först för han fick bara springa till toaletten ett par gånger och så var han lite slö på förmiddan. Men efter att han hade sovit en lite lur så var han rätt piggelin och han kunde resten på eftermiddan äta lite. 
Så vi hoppades ju på att det var nåt annat..
 
Jag åkte in till stan idag för att handla de sista julklapparna, avklarat rätt snabbt eftersom jag visste vad jag skulle ha, eller ja relativt snabbt ialla fall med tanke på att det var folk och bilar till all förbannelse överallt! .
På väg hem var det en olycka vid Fillinge så det blev att stå i kö. 
Kände att illamåendet började smyga sig på då. 
Hem och ta det lite lugnt och ja, sen blev det min tur. Men det verkar *peppar peppar* vara en mild variant, så det får vi väl vara glada över. 

Bäddade ned mig i sängen en stund förut, frös så mycket att jag fick ta dubbla täcken. 
Nu har vi kollat på Morden i Sandhamn så nu väntar sängen. Hoppas på att vakna piggare imorron och att resten av familjen klarar sig! Jens har ju varit lite krasslig i ett par dagar nu så det kanske var en annan variant på honom. 
Förberett barnen på att det kan bli att fira jul hemma i år om de övriga åker på det. 
Gillas inte av barnen men inte så mycket att göra åt det. 

Nu ska jag bädda ned mig och hoppas på en lugn natt. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh,fy tusan!Hoppas verkligen att ni blir friska fort!
Kram!

2012-12-20 @ 07:26:34
Postat av: Elin

Usch och blä! Hoppas att ni blir friska snabbt, så ni inte behöver fira en magsjuk jul!
Kramar

2012-12-20 @ 08:30:52
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0