Lördag

Ja då var det lördag igen då och vi mår bättre.. Efter mig så åkte Elsa på det men hon har inte kräkts ialla fall utan "bara" magen som bråkat. Hennes stackars lilla rumpa är alldeles illröd så det pudras med potatismjöl för fullt då salvorna inte gör nån nytta alls. Jens har på så pass mycket så det låter som kramsnö i blöjan ;) 
Hon har ju kunnat äta hela tiden, ersättningen ialla fall. Men idag så testade vi med lite gröt och hon blev överlycklig när hon såg att jag gjorde ordning det. Så gröt och blåbärspuré fick det bli idag. Så jag hoppas verkligen att hennes mage blir bättre snabbt så att hennes lilla rumpa kan få läka från allt det röda. 
Förstår verkligen att det gör ont på henne! 
 
Idag har det slagits in julklappar och fixats här hemma. Finns lite att göra när man inte kunnat göra något på ett par dagar. Men det blir nog jul ändå skulle jag tro. 
Imorron ska de sista julklapparna letas upp till julfirandet på juldagen. Kom på att vi hade missat lite. Men jag hoppas på att hitta nåt i Åtvid för stan tänker jag inte ta mig in till dan före julafton! 
Jens och Liam var inne i Åtvid idag och handlade julklappar och lite mat osv men då hade vi ju inte en tanke på den julklappen såklart. 

Börjar nog bli dags att göra oss klara för sängen tror jag. Visserligen fick vi oss en hel natts sömn natten till idag eftersom ingen behövde gå på toa och Elsa har inte blivit ledsen nån gång pga den onda rumpan. 
Elsa vaknade först vid 8 och åt lite och somnade sen om. Sen vaknade inte Liam förrän vid 9 och Lucas vid 10. 
Så det blev en lugn morron innan allt drog igång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0