1:a advent och december..

Några dagar sen igen nu som det skrevs här. 
December har det hunnit bli också och första ljuset i staken har fått tändas. 
Riktigt mysigt till frukosten. 
Grabbarna ville även tända det när vi åt middag och så fick det bli :) 
Fått upp lite mer julpynt och gardiner också, men får nog klura lite imorron på var sjutton en del av gardinerna har tagit vägen för de tycks ha flytt från de övriga julgardinerna. 

Vi har även hunnit med lite mys såklart.. Slog till med marängswiss till fikat idag, gillades av grabbarna. 
Middan fick grabbarna bestämma också, blev risgrynsgröt. Så medans den stod och puttrade lite smått på spisen så passade jag på att ägna mig åt att stryka. 

Gårdagen bestod även den av lite småfix här hemma och sen var vi iväg på 2-årskalas. 
Elsa var inte på sitt bästa humör, hon som sällan är kinkig. Senare på kvällen kom svaret för då kom febern. 
Och sen imorse är hon sitt vanliga glada jag igen och ingen feber under dagen. 
Svullnat upp lite mera på ena benet där hon fick sprutan i onsdags så jag vet inte om det beror på den. 
 
Annars har dagarna rullat på.. Storhandlade i torsdags, skönt att ha det avklarat. Fick med mig en hjälpreda denna gång nämligen Lucas men det gick galant :) 
Elsa följde med Jens och Liam till tandhygienisten. Hon fick sig en liten tandborste hon också :) 

Börjar bli dags att krypa ned i sängen och försöka ladda batterierna lite inför den kommande veckan. 
Inte så mycket inplanerat som vi ska iväg på men desto mer att göra här hemma. Mycket som ska hinnas med och så ska ju Lucas roas också :) 
Ska väl hinna med både pepparkaksbak och lussekatter och lussebullar och så behöver jag fortsätta julklappsjakten. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0