Tisdag

Första skoldagen igår gick bara bra för Liam. Var med en liten stund under morronen och efter att fröken hade pratat en stund så såg man den ena efter den andra börja gäspa ;)
Lucas hade en bra dag på dagis också, trodde det skulle ta en liten stund att lämna honom eftersom han varit borta i två månader men inte, han hittade ju sina kompisar direkt :)

Mitt besök på Mvc gick bra, eller rätt så bra ialla fall. Nästan allt såg bra ut förutom att järnvärdet var lite lågt och blodtrycket var för högt istället. Låg på 145/95 så på torsdag ska jag till distriktssköterskan och kolla det igen.
Tycker den här barnmorskan är helhärlig :) Många skratt blev det igår :)
Och hon var glad att vi hade stått på oss inne på förlossningen när de ville skicka hem oss. Partogramet är ju i stort sett obefintligt så det gick undan ;) Det blev liksom inget att skriva in där :D

Idag har vi roat oss här hemma. Skulle ha åkt till stan osv men då skulle Jens fixa ridhuset så det var bara att ändra om planerna. Men när han väl kom dit så är det krångel som vanligt, och det kunde inte harvas nu trots att det bads om det igår.
Så som vanligt får man ändra om planerna för ingenting.
Roat mig med att städa och rensa lite bland grabbarnas kläder.

Nu väntar alldeles strax sängen, några små saker att fixa först bara.
Elsa har precis ätit sista maten för idag.
Imorron blir det nog ett besök på babyöppet tror jag. Se om det har ändrats nåt sen jag gick med Liam och Lucas, dvs att folk inte sätter sig i sina små grupper där de redan känner varandra.
Åtvid i ett nötskal, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, barnmorskan är ju jättebra! Den bästa jag haft i alla fall :) Skönt med någon som kan skratta och skoja!

Svar: Ja den bästa jag har haft också! Och toppen med barnen också.
Maria

2012-08-22 @ 08:44:25
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0