Långt uppehåll

Det har varit ett rätt långt uppehåll här i bloggen, det har liksom inte funnits ork eller lust till att skriva.

Låg till sängs i två veckor och fick inte behålla ett dugg och förra söndagen så blev det akuten för min del.
Fick dropp i en timme på akuten och sen var det bara att vänta på doktorn. Och som vi trodde så beslutade hon att jag skulle sys in som hon uttryckte det. Så det var bara att vänta på att bli hämtad upp till avdelningen.
Där blev det blodprover, de missade att ta dem på akuten trots att vi var där i flera timmar, och så en ny dropp"påse" igen som skulle hålla över natten.
Blodproverna visade inga bra värden alls på kvällen, sockret låg bla på 3,5.
Fick lite mediciner och sen var det bara att ligga och filosofera på rummet. Delade rum med en lite äldre dam så det fanns ju inte tv eller så på rummet och jag var lite för skakig för att gå ut till fikarummet.
Ingen sömn alls i stort sett under natten och vid 7 så kom de och tog nya prover och sen var det bara att klä på sig och försöka äta lite frukost och jag lyckades få i mig en macka och lite yoghurt.
Sen var det bara att vänta på ronden. Som sköterskorna trodde så tyckte doktorn att jag kunde åka hem, medicinerna gjorde nytta eftersom jag kunde äta och blodproverna visade en klar bättring mot kvällens prover.
Så det var bara att ringa Jens och vänta på att han skulle hämta mig.

Väl hemma var det sängläge i några dagar igen, men jag fick i mig ialla fall.
Första dan jag var uppe på benen var i torsdags, lite skakigt på benen men det gick. Första gången jag lyckades få i mig lite vanlig mat också och det gjorde stor skillnad på orken så nu har jag mer ork efter att ha kunnat äta ordentligt i några dagar. Får bara hoppas att det fortsätter åt det här hållet nu.

Annars har det väl inte hänt så mycket eftersom jag legat där jag legat så att säga.
Allt knallar på med barnen och de har *peppar, peppar* hållt sig friska.
Snickeriet här hemma går sakta framåt.

Ska ta och pilla i mig lite frukost nu, hungern är på besök känner jag.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad skönt att det går åt rätt håll! Och roligt att du börjar skriva lite smått igen, har saknat det :)

Kramar

2011-11-29 @ 08:40:30
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0